Naam:
Foto’s:
1097
Video’s:

Over mij

Hier schrijf ik nog wat over mijzelf...

Over mijn reis

Weer naar Ghana

Na mijn eerste reis naar Ghana, heb ik de smaak te pakken. Ik heb veel leuke mensen ontmoet en veel geleerd van de cultuur in Ghana. Graag wil ik deze ervaringen en contacten gebruiken om mij in te zetten voor mensen met een beperking in Ghana. Na wat heen en weer mailen met het bestuur van Vrienden van Kassim in Nederland, bleek dat er ook een vraag lag vanuit Ghana.

Omdat het project erg hard is gegroeid de afgelopen jaren, is de werkdruk erg toegenomen in Ghana. Daarom zijn er wat verbeteringen bedacht. Dit zal in Ghana ingevoerd gaan worden de komende periode. Ik zal daar de lokale medewerkers bij gaan ondersteunen. Een leuke uitdaging!

Naast het werk voor Vrienden van Kassim, wil ik proberen te gaan werken op een school voor gehandicapte kinderen. De mogelijkheden hiervoor zal ik in Ghana verder onderzoeken.

Zoals het er nu uit ziet, kan ik weer bij mijn eigen Ghanese familie gaan wonen.

Ontbijten voor mijn hut

Eerste reis:

Half oktober vertrek ik voor bijna 4 maanden naar Tamale in Ghana. Ik ga daar werken bij het project “Vrienden van Kassim”. Dit is een project waarbij gehandicapte kinderen thuis bezocht worden om hun ontwikkeling te stimuleren en te bekijken wat deze kinderen en gezinnen verder nodig hebben. Een mooi project waarbij de lokale bevolking wordt ondersteund in de zorg voor gehandicapte kinderen.

Tijdens mijn verblijf woon ik bij een familie op een compound en wordt ik opgenomen door de familie daar.

Bezochte landen

Ik heb 17 landen (7%) bezocht:

België, Brazilië, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Ghana, Griekenland, Italië, Jamaica, Kroatië, Luxemburg, Nederland, Polen, Spanje, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk.