Weekendje Kintampo!!

18 november 2012 - Kintampo, Ghana

Afgelopen weekend naar Kintampo geweest. Zaterdag vroeg vertrokken en zondagmiddag weer terug. De watervallen waren echt super!! We konden daar ook zwemmen. Echt super lekker!! Echt even helemaal eruit!! En afgekoelt!!! Al was het water niet echt koud.

Daarna met de taxi naar Hand in Hand, waar we gingen overnachten. Dat was een heel avontuur. De chauffeur had gezegd dat de weg slecht zou zijn... en dat klopte. We waren met zijn 5-en en gingen met 1 autootje :-). Zie ook de foto's! De weg was heel erg slecht en wij vroegen ons af of de chauffeur wist waar Hand in hand was. Toen we hem dat vroegen, zei hij "nee". Haha en maar rijden. Wij gaven aan dat we achter in de auto een boek hadden waar in stond waar we moesten zijn. De chauffeur gaf alleen maar meer gaf. Uiteindelijk zijn we er gekomen en zijn we niet echt omgereden :-). Best knap als je geen idee hebt waar je naar toe rijdt ;-).

Bij Hand in Hand hebben we heerlijk gedouched. De kinderen daar kwamen ons gelijk knuffelen toen we langs liepen en ons gedag zeggen. Erg leuk! Na een goede nacht kregen we echt een super goed ontbijt. Brood met gebakken ei en brood met hagelslag. Dat smaakt goed na al dat droge brood dat we hier iedere ochtend eten!!

Daarna vertrokken naar de Boabeng Fiema. Ze denken daar dat in apen heilige geesten zitten, dus zorgen ze goed voor de apen. Er zaten er echt heel veel! Terwijl we door het bos liepen, hoorden we ook steeds slangen sissen. Helaas hebben we die niet gezien :-p

Terug naar Kintampo weer opgevouwen in een klein autootje gezeten. Halverwege was de weg zo slecht dat we hebben aangeboden een stukje te lopen. De chauffeur was daar erg blij mee. Hij reed de auto voorzichtig een stukje verder en wij konden weer in stappen, haha. Dat is Ghana!!

Ik heb de foto's ook op mijn blog gezet, dus dan hebben jullie er meteen beeld bij!!

Tot de volgende keer!!

1. Marianne:
    18 november 2012
    Hoi Lianne, volgens mij heb jij de tijd van je leven daar! Gaaf hoor, en leuk dat je zoveel met ons deelt. Veel groeten ook van Emma en Aleid! Marianne
  2. Eric:
    18 november 2012
    Ey Lianne
    Kei leuke verhalen weer en fotos, ik vind het toch wel prachtig om je zo te kunnen volgen en erg leuk dat we elkaar nog gesproken hebben van de week, dat vergde ff wat uitleg bij de jongeren op de groep die ik dusblijkbaar overschat had in hun digitaal kunnen, hihi. Tot het volgende verhaal maar weer
    Gr eric
  3. Mariska:
    19 november 2012
    Hoi Lianne, fijn om te horen dat het je goed gaat, leuk dat je ook uitstapjes maakt met andere vrijwilligers. En weer lekker om een keer hagelslag op je brood te hebben!
    Veel liefs, Mariska