Ik wil het zelf doen...

20 november 2012 - Tamale, Ghana

Inmiddels zit ik een week in mijn nieuwe gastgezin. En bevalt het goed. Het enige nadeel is dat alles mij uit handen genomen wordt. Als ik mijn kamer aan het vegen ben (ja, ja, dat doe ik hier elke dag en soms wel 2x op een dag) en een van mijn zusjes heeft dat door, dan komen ze de bezem uit mijn handen halen en nemen het over. Iedere keer geef ik aan dat ik het wel zelf kan.

Dat gaat ook zo met water pakken om te badderen, kleding wassen, mijn fiets binnen zetten. Ik vind het toch wel prettig om zelf ook nog wat te doen... Dus maandag toen al mijn zusjes naar school waren, heb ik helemaal zelf mijn kleding gewassen :-). En ik was zelf tevreden met het resultaat. Als een van mijn zusjes er bij was geweest, vonden ze vast dat ik het niet goed deed :-p. 's Middags toen ik thuis kwam vroeg mijn zusje wie mijn kleren voor mij gewassen had. Toch een beetje trots vertelde ik dat ik dat helemaal zelf had gedaan :-).

Afgelopen week kreeg ik steeds iets anders te eten dan de rest van de familie. Ik heb al een paar keer gevraagd waarom dat was en aangegeven dat ik prima tz kan eten. Gisteren was het dan eindelijk zo ver en was er niet voor mij apart gekookt!! Ik mocht ook tz eten! Toen ik mij gebadderd had zaten mijn zusjes al te eten. Ik vroeg of ik mee mocht eten en dat mocht!! :-) Ja, ja, ik groei op hier en mag steeds meer dingen zelf! Joepie!! ;-)

Groetjes vanuit een warm en zonnig Tamale!!!

1. Jesse:
    21 november 2012
    je bent wel een stiekemerd hoor als je zusjes naar school zijn stiekem je eigen kleren wassen maar als je dat niet zelf mag doen snap ik het ook wel ik ben blij dat je een beetje groeit daar
    xxxx uit het koude Nederland ;-p