Werken

23 november 2012 - Tamale, Ghana

Ja ja, ik ben eindelijk hard aan het werk. Lekker hoor!! Ik ben er gewoon moe van! ;-)

Afgelopen week dinsdag en donderdag naar de primary school geweest. En zoals ik inmiddels verwacht had waren beide dagen niet alle leraren er, dus werd ik voor de klas gedropt. En ik moet zeggen dat het niet meevalt om de kinderen in de hand te houden... En zeker niet zonder de stok te gebruiken :-(. Maar dat heb ik natuurlijk niet gedaan. Dan maar wat meer chaos in de klas :-). En dat was het af en toe best.

Dinsdag stond ik voor de nurseryklas. Die kennen mij inmiddels een klein beetje en ik ken hun een beetje. Dus dat ging best goed, vond ik zelf. Sommige kinderen maken er wel gebruik van dat ik geen stok gebruik en proberen mij aardig uit :-). Dus het is een leuke uitdaging om die toch te laten luisteren. Op een gegeven moment heb ik een jongetje apart gezet. Dat vond hij echt niet leuk. En dat werkte wel. :-)

Donderdag stond ik voor de groep daarboven. Daar moest ik weer opnieuw beginnen voor mijn gevoel en ik had geen idee wat ik daar kon doen. De kinderen moeten hier zelf hun werkboeken aanschaffen. Het gevolg is dat niet alle kinderen een werkboek hebben. Ieder kind is bij een andere opdracht, dus klasikaal lesgeven zat er niet in. Het was dus behoorlijk chaotisch en ik heb nog niet echt een idee hoe ik dat een volgende keer kan oplossen. Dus in die klas zal het nog wel even chaos blijven als ik daar voor de klas sta :-p.

Bij het Kassimproject zijn 4 studenten gekomen, die 5 weken komen werken. Woensdag en vandaag heb ik hun bij de gezinnen geintroduceerd. Leuk om te doen!! Zij gaan dan op andere dagen naar de gezinnen. Op deze manier krijgen de kinderen meer begeleiding. Ik heb inmiddels ook van Nicolas gehoord dat sommige kinderen eigenlijk iedere dag bezocht moeten worden. Dus dat kan nu ook beter met 4 andere vrijwilligers erbij. Jammer dat ik die informatie nu pas heb gekregen :-(. Maar ja dat is Ghana :-).

En nu heb ik weekend!!! En jullie ook!! Dus allemaal een fijn weekend!!!

Er schijnt hier dit weekend een vuurfestival te zijn. Alleen weet niemand wanneer en waar. :-) Dus ik ben benieuwd!! En jullie horen er vast nog over...

Kuzzz

1. Eric:
    23 november 2012
    Sisi, ik zeg goed bezig Lianne. Onee Juf Lianne . hihi
    Gr Eric
  2. Ruud:
    26 november 2012
    En? Ht vuurwerk nog gezien / gehoord?

Groeten uit Brazilie!

Ruud
  3. Clazien M.:
    28 november 2012
    was even nieuwsgierig naar je belevenissen,!!!
    groetjes uit Heelsum