Blessings

4 mei 2024 - Tamale, Ghana

De afgelopen weken heb ik genoten van hulp die ik uit onverwachte hoek mocht ontvangen. Lunches die ik zomaar kado kreeg van verschillende mensen. Wat erg goed uitkwam, omdat mijn pinpas het niet deed. Een gallon water die ik kreeg terwijl mijn water net op was.

Afgelopen week ontmoette ik ook een groepje NLse politiemensen die hier trainingen kwamen geven. We raakten aan de praat en ze vroegen of er nog iets nodig was. Er is van alles nodig, maar ik wist het niet direct. Boeken misschien. Dat vonden ze wel een goed idee. Het was heerlijk om weer even NLs te kunnen praten. Ik genoot van de ontmoeting. Later in het gesprek kwam het gebrek aan water in Tamale ter sprake. Een van de politiemensen vroeg verbaasd of we dan geen watertank bij de school hadden. Ehh, nee. Direct daarop stelde hij aan zijn collega’s voor om dit te regelen voor de school. Ze gingen het wel even uitzoeken. De volgende dag spraken we elkaar weer en gaven ze aan dat ze het geld bij elkaar hadden. De eerste materialen werden aangeschaft en de volgende dag werd er begonnen met het bouwen van een fundering en stellage waar de tank op moet komen. Wat een verrassingen en wat een zegen als we straks water hebben bij de school. Een bijzondere ontmoeting.

Ik realiseerde me hierdoor dat het voor mij zo normaal is om geen of weinig water en stroom te hebben dat ik er niet over nagedacht heb om hier een oplossing voor te bedenken.
Super fijn dat dit nu geregeld wordt. Daar is de hele school blij mee.

Afgelopen week begon de school weer. Zoals gebruikelijk hier, gebeurt er de eerste week niks. De week begint op dinsdag en doordat het woensdag 1 mei, workersday, was, was woensdag al weer een vrije dag. Bij ons kwamen er 3 of 4 kinderen. Volgende week beginnen de lessen op de scholen echt weer en verwacht ik de andere kinderen ook weer te mogen verwelkomen in de klas. We hebben de tijd wel besteedt om verder na te denken over de invulling en uitwerking van deze derde term. Daar was nu mooi ruimte voor.

Fijn om te merken dat er zo veel steun is voor het project en mij persoonlijk. Allemaal bedankt!

Liefs Lianne

1. Nely van Binsbergen:
    4 mei 2024
    Mooi wat je doet daar.
  2. Marjoleine van Reenen:
    4 mei 2024
    Wat fijn, die watertank!!
    Succes met het laatste deel van het schooljaar!
  3. Jacobien:
    5 mei 2024
    Wat fantastisch Lianne, dat je daar een watertank krijgt! Voor ons toch een basis behoefte! Laten er maar veel van dit soort groepen langskomen🤪. Succes met de laatste fase voor de zomer op school. Je kan met veel trots terugkijken op het afgelopen jaar!!
  4. Mariska:
    6 mei 2024
    Wat fijn dat mensen met je meedenken en ook met oplossingen komen. Een zegen dat deze mensen op je pad komen.
  5. Gersom:
    8 mei 2024
    Dank weer voor het verslag en geweldig die watertank. De politie is je beste vriend zeggen sommigen . Alle goeds weer ❤️

Jouw reactie