Een speciale dag!🥳

9 april 2024 - Tamale, Ghana

Vandaag was de laatste dag van de tweede school term. Het schooljaar is hier opgedeeld in 3 terms. En wij hadden wat speciaals te vieren vandaag. Voor 3 van de oudere kinderen hebben we een vervolg plek gevonden. En dus hebben we ze vandaag uitgezwaaid.

De kinderen waren mooi aangekleed. De ouders waren uitgenodigd en verschillende betrokkenen. En natuurlijk waren alle kinderen erbij.

Adinan, Fatahiya en Fauzia hebben een certificaat gekregen van !nclusion, waar ze erg trots op waren. De leraren hebben wat speciale woorden gesproken tegen en over ieder van hun. De moeders waren zichtbaar geraakt doordat er nu mogelijkheden zijn ontstaan voor hun kinderen. Zo gaat Fatahiya aan een training weven beginnen. Dat is een officiële training hier. Adinan gaat werken bij een autowasserette en met al dat stof en zand hier is daar genoeg werk in. Fauzia gaat vocational training volgen bij de rehab center, wat ook een boarding school is. Daar heeft ze heel veel zin in, omdat haar zussen ook op een boarding school zitten.

Vandaag zijn er verschillende toespraken gehouden, er is gedanst en gerapt door de kinderen en er zijn veel dankwoorden uitgesproken.

Wat het meeste indruk maakte waren de getuigenissen van de ouders.
Het is te veel om hier allemaal te delen. Maar om toch een beetje een beeld te geven, zal ik hier delen wat Adinan’s moeder vertelde. “We dachten niet dat Adinan iets kon leren. Hij was altijd door het dorp aan het lopen en deed verder niks. Nu is hij meer thuis. Hij slaapt s nachts thuis en hij snuift geen slechte dingen meer. We zien dat hij veranderd is.” Nadat ze dit gezegd had, was ze zichtbaar geraakt. Ze heeft weer hoop voor hem. En het weer hoop hebben voor hun kinderen was bij de meeste ouders het hoofdpunt van wat ze deelden.
Wat ik me minder heb gerealiseerd, maar wat ook door verschillende ouders genoemd werd is de druk die moeders ervaren. Vaak kunnen zij hun kind niet meenemen ergens naartoe. Dat betekent dat ze of nergens heen kunnen, of dat ze hun kind alleen op moeten sluiten in een kamer. Beide is niet echt een fijne optie voor moeders. Doordat hun kind nu naar school komt, hebben de moeders tijd om te werken. Op die manier heeft het effect voor het hele gezin.

Natuurlijk blijven wij de komende periode de kinderen volgen, zodat we mogelijke obstakels op tijd kunnen oplossen.

Bij alle dankwoorden voor alle betrokkenen is er ook veel dank uitgesproken voor alle betrokkenheid uit Nederland. Bij deze geef ik dat graag aan jullie door.

De filmpjes en foto’s zorgen voor het beeld erbij.

Ik kijk erg tevreden en dankbaar terug op deze dag. En ben ook best een beetje trots op wat we in een half jaar met de kinderen bereikt hebben.

En terwijl ik dit schrijf, hebben ze hier de maan gezien. Wat betekent dat morgen het eind van het vasten wordt gevierd. Daar is iedereen hier erg blij mee. Dat betekent ook dat ik de komende tijd weer makkelijker aan een lunch kan komen.

Allemaal blije, tevreden en dankbare mensen hier vandaag.

Vrolijke groeten uit Kanvilli!

1. Kees:
    10 april 2024
    Wat een mooie resultate, Lianne👍🎉
  2. Batty:
    11 april 2024
    Wat een reden om trots op te zijn! Een mooi resultaat!!
  3. Corinne:
    12 april 2024
    Wat geweldig Lianne,
    En heel professioneel!
    Wat veel om te danken. En je mag zeker trots zijn💪🏼
  4. Diny:
    12 april 2024
    Wat mooi om te lezen! Ik heb veel waardering voor jullie allemaal!
  5. Corrie Wouda Amptmeijer:
    15 april 2024
    Ik herinner me nog een gesprek over jouw roeping ,Lianne.
    Dat was zo indrukwekkend Zie nu jij bent een gezegend meidje Wat een byzonder liedevol werk verrichtten jullie met elkaar .Een bloem die bloeit voor de mrnsen en hun kinderen daar
    Ik ben er diep door geraakt
    Ik ben zo trots op mijn knappe buurmeisje. Lianne.
    Je was altijd al een byzondere verachijning.
    Knap, liefdevol en zo empatisch.
    Ik trek me aan je op
  6. Conny van der Schouw:
    16 april 2024
    Lianne, gefeliciteerd, dit heb jij toch maar kunnen bereiken!!! Heel veel werk verricht, en het is je gelukt, een top prestatie!
    Op naar de volgende kinderen, die je weer op weg kunt helpen, en de ouders die je de rust kunt geven om te kunnen gaan werken.

Schitterende foto's,
    We zijn trots op jou!!!