Mooie berichten van ouders

16 december 2023 - Tamale, Ghana

Even een kort berichtje, omdat het gewoon mooi is om te delen.

Gisteren hebben we de ouders uitgenodigd voor een meeting. Na het nodige nabellen, waren er 1,5 uur na de starttijd 6 familieleden en zijn we begonnen. Tegen het eind van de meeting waren er nog 3 moeders binnen komen druppelen.

Tijdens de meeting hebben we aan ouders gevraagd of ze veranderingen zagen bij hun kind. We zijn nog maar 11 weken bezig, dus ik verwachtte er niet al te veel van.

De vader van Abukari begon te vertellen dat Abukari (9 jaar) niet meer steeds kwijt is. Hij weet zelf de weg naar huis. Ook is zijn spraak verbeterd. De vader dacht dat wij Abukari medicijnen geven omdat hij ‘s middags slaapt als hij thuiskomt en ‘s nachts ook nog. Madam Rahma heeft uitgelegd dat leren en naar school gaan vermoeiend is.
De moeder van Suabida vertelde dat Suabida (6 jaar) nu zelf het veld in gaat om te plassen en te poepen. Ook kunnen ze haar nu vragen om dingen te brengen. Beide kon ze eerder niet.
De broer van Adinan vertelde dat Adinan (17 jaar) nu ‘s nachts altijd thuis is en al om 21 uur slaapt, terwijl hij eerder vaak de hele nacht niet thuis kwam.

Alle ouders gaven aan dat de leefstijl van hun kind veranderd is, doordat ze nu naar school gaan. De kinderen slapen, eten en praten beter. Vooral de eerste twee heb ik niet van tevoren voorzien. Het raakte mij en madam Rahma om alle positieve ontwikkelingen te horen die ouders thuis zien. Ouders zien nu dat hun kinderen naast hun beperking ook dingen kunnen leren. Het laten zien dat kinderen met een beperking ook mogelijkheden hebben, is de opzet van het project. Het is dus erg mooi en bemoedigend om nu al deze positieve resultaten te horen van ouders.

Namens alle ouders wil ik iedereen heel erg bedanken voor de steun, gebed en giften die dit mogelijk maken!

Liefs Lianne

Ps. Ik heb ook een filmpje geplaatst.

qr-code
Qr-code om een gift over te maken voor !nclusion via de (ANBI) rekening van Stichting Victory Foundation.

1. Ingrid:
    16 december 2023
    Wat fijn Lianne dat het zo goed gaat. Hier deed je het voor.
  2. Kees:
    16 december 2023
    Wat mooi om te zien dat het zoveel impact heeft! En dat al zo snel.
  3. Erna:
    21 december 2023
    Wat gaaf dat jullie inzet zoveel positieve resultaten geeft, mooi om te lezen!
  4. Corinne:
    3 januari 2024