Weer ff wennen

21 mei 2014 - Tamale, Ghana

Zo net de vakantie is het dan toch weer even wennen om terug te zijn. Op eens ben ik mij bewust geworden van de gemakken en luxe die ik hier niet heb, zoals een wc, douche, lekkere bank, groenten. En dan steekt toch het verlangen naar NL wel weer even de kop op. Wat ik ook heel erg mis is de anonimiteit waarmee ik in NL over straat kan lopen. Het maakt niet uit waar ik in Ghana ben, overal wordt ik nageroepen en aangesproken. In het begin is dat best grappig, maar als dat een jaar gaat duren, is dat ook wel vermoeiend. Big Brother is watching me :(. Niks van wat ik doe gaat hier ongemerkt voorbij.

Maar na 2 dagen had ik mijn draai weer helemaal gevonden en ben ik weer lekker aan het werk. Alleen voor Friends of Kassim op dit moment. Yumba is dicht, omdat de regering geen benzine- en eetgeld betaald. De leraren moeten wel iedere dag naar school komen, maar de leerlingen zijn er niet. De leraren willen graag dat ik ook naar school kom om daar mijn tijd uit te zitten. Daar heb ik voor bedankt. Ik ben inmiddels best goed in zo maar wat zitten, maar vind dat toch wat jammer van mijn tijd.

Bij Friends of Kassim is father D, de voorzitter, weer terug in Ghana. De afgelopen maanden werd er voor grote beslissingen steeds gezegd dat we daar mee moesten wachten tot father D terug was. De verwachtingen zijn nu dus hoog en waarschijnlijk zullen we nu ook met grotere projecten aan de slag kunnen, zoals het opzetten van een ontmoetingsplek voor ouders en een uitgiftepunt. Een leuke uitdaging om mee aan de slag te gaan.

Afgelopen week heb ik mijn eerste brommerrijles gehad van mijn broer. Autorijden kan ik wel, maar dit voelt toch wel even anders. Zeker met de manier waarop ze hier rijden in het verkeer. Ik ben begonnen op een open terrein. De 2de keer zijn we naar een dorpje in de  buurt gereden. Ik weet niet of ik ooit echt het verkeer in durf hier met een brommer. Maar wie weet.

Helaas kan ik jullie geen foto's maar laten zien. Mijn fototoestel heeft het begeven. Hier zijn die dingen moeilijk tot niet te krijgen, dus ik moet nog even bedenken hoe ik dit op kan lossen. Ik vind het toch wel leuk om foto's te kunnen maken. Dus mocht er iemand een goed idee hebben of weten hoe ik probleem E18 kan verhelpen, dan hoor ik dat graag.

Tot volgende week!!

1. Jenneke:
    22 mei 2014
    Pffff, moet er niet aan denken dat steeds iedereen je ziet! Vooral Pijke had daar last van in Maleisie... En daarmee wij ook! Twee weken was in dat opzicht echt lang genoeg... Sterkte dus!
    Weet je of father D. goed is in het nemen van beslissingen?? Of is er veel tijd voor nodig?
    Hihi... Lianne op de brommer(t)... Lijkt me trouwens ook best een uitdaging op van die zanderige weggetjes. Ga je makkelijk onderuit lijkt me? Jammer hoor, dat er geen foto's van zijn!
    Maar nog meer balen dat je fototoestel kapot is! Dat kun je niet gebruiken natuurlijk!
    Nou, succes, sterkte en veel plezier maar weer!
    Jen