Vakantie!!!

14 mei 2014 - Tamale, Ghana

Voor iedereen die nog twijfelt of hij naar Ghana zal komen, bekijk de foto’s. En voor iedereen die er nog niet overnagedacht heeft, bekijk ook de foto’s en kom!

Voor iedereen die graag wil weten waar ik uit hang, hier de route. Tamale> Lake Busumtwi> Busua> Beyin> Axim> Kosa> Tamale. Wat ik vooral gedaan heb is gezwommen, gereisd, en uitgerust. Een heerlijke vakantie dus. Het reizen hier blijft mooi. Het zuiden van Ghana is ook echt veel groener dan Tamale, dus lijkt het net of je heel ergens anders bent.

Bij Beyin zijn we naar Nzulezo geweest. Een dorp op palen in een groot meer. Het dorp zelf was niet zo heel bijzonder, maar de weg er naar toe, was een soort survivaltochtje of blotevoetenpad. We moesten eerst een stuk lopen, omdat het water nog niet hoog genoeg was om het hele stuk met een kano af te kunnen leggen. Er lag wel aardig wat water op het pad. Dus gingen de schoenen uit en baggerden we door de modder richting de kano. Het was echt een hele mooie tocht. Zowel lopend als met de kano.

Vanuit Kosa hebben we Elminacastle bezocht. Een slavenkasteel. Het verhaal blijft indrukwekkend en de plaatjes zijn eigenlijk te mooi voor zo’n slecht verhaal.

Verder heb ik heerlijk in de zee kunnen zwemmen. We hebben ook wat dagen met regen gehad. Maar naar ruim 4 maanden hitte, vond ik ook dat geen probleem en kom mijn lijf lekker een beetje afkoelen. Meestal was de regen tijdens het reizen of ‘s nachts.

Al met al dus een heerlijke vakantie. Nu kan ik er weer helemaal tegenaan en ben ik vandaag Tamale al weer doorgecrosst op mijn fietsje.

Warme groeten vanuit Tamale!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Conny:
    14 mei 2014
    Hoi,

Heerlijk er even tussenuit, wat zul je genoten hebben!
    Even iets anders te eten, andere omgeving en even niet zorgen voor.
    Maar alles even lekker loslaten.
    Wel even wat anders je korte haar, staat je goed.
    Lieve groetjes vanuit Heteren, Conny