Nog bij Kaka

25 oktober 2012 - Tamale, Ghana

Hallo allemaal

Daar ben ik weer. Ik heb nog weinig te doen, dus lekker de tijd om jullie op de hoogte te houden. En er gebeurt genoeg, dus genoeg te vertellen zo die eerste dagen!

Sophie, met wie ik in Accra was en naar Tamale ben gereisd, is vanmorgen doorgereisd naar Bolga. Dus nu ben ik nog alleen bij Kaka. Kaka is de chief in Kanivilli. Morgen mag ik met haar mee naar een feest en krijg ik daarvoor kleren van haar. Ik ben benieuwd.

Gisteren voor het eerst echt Ghanees gegeten. We werden bij Kaka uitgenodigd en kregen TZ met okresoep. Tz is een soort deegbal van yam en okresoep is een slijmerige soep. Het smaakte niet slecht. We moesten eerst onze rechter hand in een kom met water wassen en daarna met onze rechterhand eten. Dat viel niet mee met zo'n slijmerig goedje:-). Ik heb even de kunst afgekeken en daarna ging het beter. Al voelt het nog wel een beetje vies om mijn handen op deze manier af te likken. Daarna mochten we onze hand weer in een bak met water wassen. En kregen we een heel verhaal van Kaka over elkaar helpen en zo.

Terwijl ik dit zo zit te typen, regent het heel hard en valt de stroom uit. Dat wil zeggen het licht. Decomputers blijven aan...

Dat was het weer even voor nu!

Tot later!!

1. Rien:
    26 oktober 2012
    Hi Lianne,

En ik mijn kinderen maar netjes op voeden dat ze niet met hun handen mogen eten. Wel leuk die cultuurverschillen.
    Ik maak van je verslagen een print die ik dan aan oma geef. Oma lees ze graag en bewaar al je reisverslagen. Ik ben benieuwd of ze in Frankrijk je ook blijft volgen.

Groet en tot het volgende verslag.

Rien
  2. Conny:
    26 oktober 2012
    Ben op zoek naar foto's? Kun je die er ook bij plaatsen, krijgen wij een nog beter beeld. Maar kom eerst maar eens even bij hoor! Alles op z'n tijd!
    Jammer dat je Winnie niet vast hebt kunnen leggen, zie net pas dat de bovenste foto van "je tuin" is! Leuk!
    Groetjes Conny