Wachten, wachten, wachten...

27 oktober 2012 - Tamale, Ghana

Vandaag ga ik als het goed is naar mijn hostfamily. Ik heb alleen geen idee hoe laat en hoe en zo. En het kan hier ook nog zo morgen zijn. Dus verveel ik mij een beetje en ben ik maar weer naar town gegaan om jullie op de hoogte te brengen van alle feestelijkheden gister :-)

Er werd Saleh gevierd of zoiets. Het heeft iig te maken met het verhaal van Abraham die zijn zoon moest offeren, maar uiteindelijk een schaap door voor kreeg. Dus slachtte gister iedereen die dat kan betalen een schaap en deelde daar van uit.

Toen ik gisteren naar Kaka liep om te ontbijten, zat ze al klaar in de auto. Ze riep iemand om mij een dress te geven en voor ik het wist zat ik in een zwarte jurk en met een zwarte hoofddoek met een witte doek er over heen bij Kaka in de auto. We gingen nu wat meer van de grote weg af en ik heb nu dus ook de compounds gezien die ik herkende van de foto's. Na ongeveer 15 minuten kwamen we aan. Er werd een kleed uitgerold voor ons en daar gingen we op zitten/ staan of net wat er bij de rituelen hoorde. Het was flink warm in de brandende zon. Gelukkig duurde het niet zo heel lang. Na een half uur werden we weer naar huis gebracht met de auto. Natuurlijk moest wel eerst iedereen Kaka groeten. Kaka is de chief en heeft dus een belangrijke plaats in het dorp.

Bij Kaka thuis moest ik steeds naast Kaka zitten en was ik steeds de eerste die na Kaka eten kreeg. Ondertussen kon ik mooi de boel een beetje bekijken. De mensen van de compound begin ik al een beetje te herkennen. Er kwam de hele dag door mensen langs om eten te halen en om Kaka te groeten natuurlijk. Dat is hier erg belangrijk! En zo heb ik dus de hele dag door gebracht met eten, zitten en mensen kijken.

Oma, veel plezier in Frankrijk en de groeten aan de Franse familieleden! Of waarschijnlijk geven zij dit aan u door ;-)

Volleybalmeiden succes vandaag met ballen!! Winnen, he!!

Groetjes en tot de volgende keer weer!!!

1. Marianne:
    28 oktober 2012
    Ha Lianne! Leuk dat je regelmatig blogt, ben altijd weer nieuwsgierig naar je belevenissen. Nu lessen in geduld lees ik, komt dat even goed van pas ;-).
    Geniet maar van de warme/hitte, want vanochtend was hier ons grasveld voor het eerst wit... Liefs!