Nog niet in mijn gastgezin...

28 oktober 2012 - Tamale, Ghana

Zo, daar ben ik weer even. Vandaag nog steeds niet naar mijn gastgezin gebracht. Ik heb inmiddels verschillende verhalen hierover gehoord. Hajar zei eergisteren dat ze met morgen zou komen halen om mij naar mijn gezin te brengen. Dat is niet gebeurt. Mijn geduld wordt flink op de proef gesteld ;-) en ik kan jullie zeggen dat het mij niet mee valt om niet te weten wat er gaat gebeuren...

Vandaag zei Aisha dat er in mijn gezin nog iets gefixt moest worden en dat ik daarom nog niet naar mijn gezin kan. Ze vond het raar dat Hajar had gezegd dat ik gisteren naar mijn gezin zou gaan.

Vandaagheb ik wel Nicolas en Ishaka (of zoiets), mijn bazen ontmoet. Linda was er ook nog even. Zij vertrekt morgen en heeft bij het project gewerkt waar ik voor ga werken. Dus het was leuk om van haar nog wat verhalen te horen. Ze heeft mij ook gerustgesteld dat het na de eerste 2 weken beter zal gaan, omdat de eerste 2 weken heel heftig zijn. Dus fijn om te horen :-)

Toen ik Nicolas liet zien in welk gezin ik dacht dat ik zou komen, gaf hij aan dat het te ver weg is, omdat ik alle kinderen op de fiets moet bezoeken. Hij gaat met Hajar overleggen voor een ander gezin. Dus ik wacht het maar weer af. (valt niet mee, ik heb toch graag wat controle :-P)

Als het goed is wordt ik morgen wel opgehaald door Nicolas of Ishaka om wat gezinnen te bezoeken. Dus dan heb ik in ieder geval een deel van de dag wat te doen. Dat niks doen wordt ik inmiddels ook wel een beetje zat.

Vandaag mocht ik eindelijk helpen met de dagelijkse bezigheden. Dat had ik gister ook gevraagd, toen was het antwoord nog nee. Vandaag heb ik de noten die de andere vrouwen waste in een bak gedaan. Toen ik dat 3x had gedaan (was maximaal 10 stappen lopen) zeiden ze dat ik wel mocht rusten als ik moe was. Haha, ik was blij dat ik eindelijk wat te doen had, behalve jullie lastig vallen dan. Dus ik ben blijven helpen tot het klaar was.

Hopelijk kan ik jullie de volgende keer laten weten dat ik in mijn gastgezin ben.

Liefs vanuit Ghana

( ook een voordeel is het trouwens dat het in het internetcafe lekker koel is :-))

1. Jenneke:
    28 oktober 2012
    Lekker is dat allemaal... Het goede noeuws is: Je bent al een week weg dus over een week wordt het al makkelijker!
    En nu begrijp ik waarom je zo goed bent in je werk ;-p zit het dus toch ook in onze familie...;-)
    Hoop dat je op je nieuwe stek ook makkelijk kunt internetten, vind het wel leuk namelijk om zoveel te lezen!
    Liefs, Jen
  2. Jesse:
    28 oktober 2012
    ik zou er gek van worden dat je niet weet in welk gezin je komt en als je het dan eindelijk weet word je weer naar een andere familie verhuisd
    ik ben blij dat je iets te doen had eindelijk hoef je niet steeds met mij te chatten op facebook ach heb ik ook wat te doen maar ja dat kan niet meer want ik moet eerst naar school dus moet je wachten tot ik uit ben maar ik heb net gehoord dat je heel veel geduld hebt dus je kan wel wachten ;-) maar je hebt dus meer te doen dan eerst dat is mooi
    groetjes je broertje
  3. Hettie:
    Hallo Lianne

Wachten wachten en wachten een beetje een cultuur schok. Van de week zal je wel bij een gezin wonen. Ga anders alles aan elkaar fotograferen alles is nieuw. Lijkt mij een leuke bezigheid?
    Heb je trouwens al post ontvangen? Er is een kaart onderweg, naar het postadres gestuurd wat jij hebt opgegeven. Ben benieuwd.
    Lianne het ga je goed

Hartelijke Groeten
    Hettie
  4. Conny:
    Hallo Lianne,

Neem het zoals het komt, leg het naast je neer. Jij hebt al zoveel geregeld, dit is echt overmacht.
    Laat je niet gek maken! Weet dat er veel ellende is waar je zelf niets aan kunt doen. Is soms heel erg lastig, maar ook hier leer je van. Hier zijn we zo gewend aan een heel ander leven, haastig, jachtig, alles gepland...
    Soms lopen dingen anders, dan moet dat ook zo zijn, misschien merk je achteraf waarom, of misschien ook niet. Je wordt op de proef gesteld, ook daar leer je van en wordt je wijzer van, hoe hard je daar nu ook van kunt balen!
    Het gaat goed komen, heb vertrouwen!!!
    Veel liefs en sterkte!!!
    Wij denken aan je,
    Conny
  5. Ruud:
    29 oktober 2012
    Ik wacht dan ook maar met mijn ractie!

Wederom succes!

Ruud