In mijn gastgezin :-)

30 oktober 2012 - Tamale, Ghana

Ja, ja, eindelijk in mijn gastgezin!!!!! En het hele dorp kwam mij even bewonderen:-). Ik voelde mij best bekeken ;-). Ik zat voor mijn hut op een bankje en iedereen stond of zat in het midden van de compound naar mij te kijken. Het was net de dierentuin en in dit geval was ik de aap:-P.

Ik heb een klein hutje met een rietendak. Echt super leuk. De compound ligt tussen de bomen, dus dat is wel lekker. Een beetje schaduw kan hier geen kwaad ;-). Het is meestal zo rond de 40 graden (zweet, zweet).

Vannacht heb ik mijn eerste openlucht-grote-boodschap-toilet geweest. Zelf een gaatje graven en dan door de hurken. De rest zal ik jullie besparen... Ik heb ondertussen wel kunnen genieten van de sterren en de maan :-)... en de beestjes :-(. Gelukkig was het donker, dus zag ik ze niet. En wat ik niet zie, is er ook niet. Toch?!

Er woont een meisje van ik denk 1,5 in mijn gezin. Ze begon gelijk te huilen toen ze mij zag. Ik ben echt eng als blanke (ik vind mijzelf al hardstikke bruin) :-). Vanmorgen huilde ze niet meer, maar bleef ze nog wel wat op afstand. Toen ik speelgoed aan haar gaf, durfde ze wel dichterbij te komen. Zou fijn voor haar zijn ze straks niet meer bang is als ik terug kom.

Ik heb ook mijn eerste openlucht douche gehad en dat is echt heerlijk. Nicole, het is echt een aanrader ;-).

Vanmorgen kreeg ik gelukkig brood als ontbijt. Wel droog brood, maar dat is toch beter dan TZ voor het ontbijt. 's Avonds kan dat nog wel. Maar ik kan niet zeggen dat ik het echt lekker vind.

Ik ben inmiddels ook bij de eerste gezinnen langs geweest. Nu nog achterop de motorbike. Dat is wel relaxed. Straks zal ik die afstanden moeten fietsen :-(. Zal niet meevallen denk ik. Maar dat komt vast goed!!

Dat was het weer even. Foto's gaat helaas nog niet lukken. Mijn snoertje doet het niet. Dus die houden jullie nog te goed!

Liefs uit Ghana

1. Conny:
    30 oktober 2012
    we zijn blij te horen dat je daar jezelf goed thuis voelt.
    Wat betreft door de hurken gaan volgens mij heb je in een tuin in Heelsum toch geoefend.
    fijn dit allemaal te lezen tot de volgende boodschap(groot of klein)
  2. Gert Welink:
    Hoi Lianne
    Leuk je op deze manier te kunnen volgen en te kunnen lezen hoe jij
    's morgens je toilet maakt.
    Zijn wij hier toch wel erg verwend.We hopen dat je inzet daar gewaardeerd wordt en je je er prettig en goed bij voelt.
    Hartelijk groet van ons 2.
  3. Rien:
    Hi Lianne,

Wel ontzettend leuk om bij je gastgezin te zijn. Een leuk huisje, de contacten met kinderen. Kleine ongemakken houdt je altijd. Groet en geniet ervan.
    Ps: oma is goed in Frankrijk aangekomen nadat ze de bloembollen uit haar koffer heeft moeten halen!!
  4. Edith:
    Hi!

Leuk om al je verhalen te lezen....dan lijkt Ghana helemaal niet zover weg.....ben benieuwd hoe het is bij de gezinnen waar je heen gaat! Ik blijfje volgen natuurlijk!

Liefs edith

(PS...afgelopen zaterdag gewonnen met 3-1)
  5. Greetje:
    Heej Lianne,

Wat fijn dat je nu bij je gezin bent. Door al je blogs heb ik onwijs zin in de kerstvakantie.
    Geniet ervan.

Liefs Greetje
  6. Jannie en arendina:
    Ha Lianne!
    Wat leuk om jou te kunnen volgen via je verhalen! Dan kunnen we het hier voor ons zien hoe het jou vergaat! Spannend wel voor je allemaal. Een goede tijd en veel succes!
    Arendina
  7. Simon de buck:
    31 oktober 2012
    hoi Lianne, Leuk weer een reactie te zien. Als ik je zo volg lijkt het wel een vakantiehuis. In welke plaats zit je en wat is je werkveld? Ik zie je eactie graag tegemoet.
  8. Liesbeth:
    31 oktober 2012
    He Lianne, wat fijn dat je eindelijk in je gast gezin terecht kon. Klinkt bijzonder allemaal! Veel plezier !

Groetjes
  9. Jesse:
    yo zussie
    leuk om te horen dat je eindelijk bij je gast gezin bent en dat je het in de buitenlucht naar je zin hebt. is er wel iemand met je mee geweest naar buiten want dat moest toch of hoeft dat daar niet meer? eigenlijk heeft hij/zij alleen maar geluk als die niet mee hoeft want dan ruikt ze de stank niet uhh.... ik bedoel jammer want je ruikt naar roosjes ;-)
    ik wil veel meer van je horen en blijf natuurlijk reacties geven
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx je broertje