Aan het werk...

31 oktober 2012 - Tamale, Ghana

Leuk om alle reacties te lezen en leuk dat zo veel mensen mij volgen!!!!

De ene dag denk ik dat ik al helemaal gewend en ingeburgerd ben en het volgende dag valt dat dan toch weer tegen.

Oma, ik heb een mooie blauwe fiets gekocht!! En hij rijdt goed. Al valt dat fietsen hier niet mee, met alle hobbels in de weg... Af en toe moet ik even afstappen om een waterhindernis te nemen :-)

Ik ben inmiddels bij 4 kinderen geweest. Allemaal nog achterop de motorbike. Ik hoop dat ik de huizen straks zelf nog terug kan vinden ;-). Er is een jongen van ik denk ongeveer 6 met het down symdroom. Hij loopt op handen en voeten. Hij kan wel recht op staan. Ik ben 2 keer bij hem geweest en heb een beetje geoefend met lopen met hem. Hij houdt erg van knuffelen. Uit verhalen van een andere vrijwilliger begreep ik dat hij mishandelt wordt thuis. Ik heb daar nog niks van gezien tot nu toe.

Een andere jongen waar ik vandaag geweest ben is denk ik ongeveer 10 jaar. Hij kan niet praten en niet lopen, maar heeft wel een normale intelligentie. Hij wil graag naar school, liet hij vandaag weten. Er zijn 2 scholen, 1 voor doven en 1 voor kinderen die niet kunnen lopen. Hij kan beide niet, dus kan hij niet naar school. Sneu om te zien. Ze wachten nu of hij 1 van de 2 dingen gaat doen en dan kunnen ze bepalen naar welke school hij kan. Ondertussen kan ik dan vast wat dingen met hem oefenen.

Verder is er een jongen van ik denk ongeveer 8 jaar. Hij is spastisch en kan helemaal niks. Ishaka vertelde dat hij eerst hele slappe spieren had. Hij krijgt nu goed voedsel via Kassim en is nu heel sterk. Mooi om te zien. Ik heb nog geen idee wat ik met deze jongen kan gaan doen...

De 4de jongen is ook spastisch. En zat in een rolstoel. Daar vertel ik jullie later meer over.

De komende dagen kan ik deze kinderen zelf gaan bezoeken. Daar heb ik wel zin in!

Tot de volgende keer!!!

1. Jenneke:
    Joepie!!! Het loopt!
    Het lijkt me erg pittig om te gaan bepalen wat goed is voor deze kinderen. Helemaal met de beperkte middelen die je tot je beschikking hebt.
    Super dat je nu kunt gaan doen waarvoor je die verre reis hebt gemaakt!
    Succes en sterkte. You go girl!!! :-)
    Jen
  2. Ruud:
    Hoi Lianne,
    Leuk om te lezen dat je eindelijk wat kan gaan doen!
    Ik denk wel dat oma liever een rode fiets wilde maar het is niet anders.

Groetjes,
    Heleen
  3. Rien:
    Ha Lianne,

Leuk om te lezen dat je aan de slag bent gegaan. Ik hoop dat je veel voor de kinderen daar kunt betekenen. Heel veel succes verder!

Groetjes,
    Marlies
  4. Jesse:
    31 oktober 2012
    eindelijk je kan aan het werk!!!!!!!!!!
    ik vraag me af lees je de reacties ook nog wel eens terug of niet?
    maar je hebt dus al een grote taak en dat is het kind in de gaten houden die mishandelt word maar ik weet niet hoe je dat moet gaan doen en ze doen het denk ik niet als er iemand bij is ik ben wel blij dat je kinderen kan helpen
    knuffel's en kusjes en ik kan niet wachten tot je terug bent om alles live te horen
    jesse
  5. Renske:
    1 november 2012
    Hoi Lianne,
    Fijn om te lezen dat je in je gastgezin terecht bent gekomen en inmiddels ook aan het werk bent!
    Je zult wel een hoop indrukken opdoen en daar ben jij inderdaad een vreemde eend. Dat meisje zal op een gegeven moment ook wel aan jou wennen!
    Lijkt me mooi als je na een tijdje écht iets voor die kinderen kunt betekenen!
    Groetjes Renske
  6. Gert Welink:
    6 november 2012
    Hoi Lianna
    Goed te lezen dat het je daar prima bevalt.
    We hopen dat elke dag je een stukje voldoening geeft.
    Hardstikke veel succes daar.

Groetjes van de Maria Johanna Philipseweg.