Up-date voorbereidingen

19 oktober 2013 - Thuis, Nederland

De voorbereidingen zijn weer in volle gang en ook dit keer zijn er weer veel enthousiaste mensen om mij heen die mij steunen. Op die manier komen er ook wat acties op gang om geld in te zamelen voor mijn project. Zo zijn er een aantal jongeren op het werk een sponsorloop aan het organiseren en zal ik samen met een buurvrouw broodjes gaan verkopen.

Daarnaast ben ik bezig met een hoop regelzaken, zoals inentingen, verzekeringen, belastingen, verhuur huis ed. Minder leuk om te doen, maar ook dingen die zeker moeten gebeuren.

Vorige week heb ik ook weer een brief rondgestuurd naar alle bekenden. Zie hieronder de tekst van de brief. Al met al dus lekker bezig.

Liefs Lianne

Hallo allemaal

Zoals de meeste van jullie waarschijnlijk wel weten, ben ik plannen aan het maken om begin januari 2014 opnieuw naar Ghana te gaan. Tijdens mijn eerste reis naar Ghana heb ik de cultuur en manier van leven en werken leren kennen. Nu ik hier meer over weet, hoop ik een bijdrage te kunnen gaan leveren aan de ontwikkeling van de zorg rondom gehandicapte kinderen in Ghana.

Afgelopen jaar heb ik in Ghana voor “Vrienden van Kassim” gewerkt. Voor deze nieuwe reis heb ik contact gehad met “Vrienden van Kassim”. Ze hebben mij gevraagd om in Ghana een aantal nieuwe dingen in te gaan voeren. Ik zal onder andere voorlichting aan ouders gaan geven over de basiszorg aan gehandicapte kinderen en er zal een ontmoetingsplek komen voor ouders en verzorgers van de gehandicapte kinderen. Ik zal mij onder andere bezig gaan houden met het bekend maken van deze plaats bij de ouders en verzorgers van de gehandicapte kinderen.

Omdat “Vrienden van Kassim” helemaal draaiende wordt gehouden door vrijwilligers ben ik al druk bezig met sparen. Mijn streven is om een jaar te kunnen werken in Ghana. Als jullie mijn werk in Ghana willen steunen kan dit door geld over te maken naar Taclla.

Taclla is een stichting die kleinschalige projecten in ontwikkelingslanden ondersteunt. Ik ben via bekenden uit de kerk in aanraking gekomen met stichting Taclla. Stichting Taclla is door de belastingdienst aangemerkt als goede doelen stichting (met ANBI-keurmerk). Dat betekent dat de giften aftrekbaar zijn van de belasting. Bij stichting Taclla staat centraal dat de giftgever bepaalt wat er met het geld gebeurt en dat er niets aan de strijkstok blijft hangen. Zij willen een heldere en professionele tussenstap zijn tussen degene die wil helpen en de projecten die ondersteuning nodig hebben.

Ik zou het fijn vinden als jullie mij en daarmee ook het project van “Vrienden van Kassim” willen ondersteunen. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een gift. Als jullie ideeën hebben voor een actie dan kan dat natuurlijk ook. Hoe dan ook, iedere bijdrage, of deze klein of groot is, is een geweldige bijdrage en daar ben ik erg blij mee.

Mocht je beslissen om mij en het project te ondersteunen dan kan de bijdrage op 2 verschillende manieren gebruikt worden. Je kunt een bijdrage geven voor mijn onderhoud of je kunt een bedrag doneren voor het project. Ik zal dan in Ghana bekijken wat er nodig is bij het project. Je kunt dit duidelijk maken door bij het overmaken te vermelden: ‘Lianne de Buck, onderhoud’ of ‘Lianne de Buck, project’. In beide gevallen zal het geld goed terecht komen.

Op de website http://www.vriendenvankassim.nl kun je alles lezen over het project. Op de website http://www.taclla.nl kun je informatie vinden over de stichting Taclla.

Hartelijke groetjes,

Lianne de Buck