BEDANKT!!!!

18 januari 2013 - Tamale, Ghana

Goedemorgen allemaal,

Nu ik hier wat langer ben en de mensen mij beter kennen, komen er steeds meer verhalen los over de armoede en problemen hier. En dat is niet altijd makkelijk, maar gelukkig kan ik soms ook een klein beetje helpen. Ik zal een paar verhalen beschrijven.

Woensdag was ik bij S zijn moeder is altijd heel enthousiast en vrolijk. Ik vond haar nu wat down en vroeg of ze moe was. Dat was niet zo en verder vertelde ze ook niet. 's Middags had ik een meeting met Nicholas, de coordinator van het Kassimproject. Hij vertelde dat de familie van S denkt dat de geest van S zijn vader gedood heeft in Saoudi-Arabie. Daarom is hij verstoten. Nu S ondersteunt wordt door het Kassimproject, kunnen ze niet zo makkelijk meer iets doen. Daarom hebben ze nu gezegd dat ze de kamer nodig hebben, waar S en zijn moeder wonen :-( en moeten ze opzoek naar andere woonruimte. Moeder heeft daar geen geld voor en dat was dus een groot probleem voor hen. Gisteren heb ik bij Nicholas aangegeven dat ik wel wil helpen met het door iedereen gedoneerde geld. Nicholas was hier erg blij mee, omdat hij er ook veel zorgen over had. Vanmorgen ben ik met Nicholas naar S en zijn moeder gegaan. Daar heeft Nicholas haar vertelt dat familie en vrienden geld hebben gespaard en dat ik haar daar mee wil helpen voor woonruimte. Ze was zichtbaar opgelucht en blij toen we weg gingen :-). Dus allemaal: BEDANKT!!!

Een ander kind was steeds niet thuis als ik het bezocht. Nicholas vertelde dat het huis ingestort was en dat het dan gebruikelijk is dat iedereen op de compound een deel betaald. Van de moeder werd 130 Cedi gevraagd. Dat is ongeveer 60 Euro. De meeste mensen betalen meer, dus is het een redelijk bedrag. Alleen de moeder kan dat niet betalen. Dus hopte ze van plaats naar plaats omdat ze niet op de compound konden wonen. Ook voor deze familie zal ik geld gebruiken dat gespaard is door iedereen. Als de moeder kan betalen, kan het huis afgemaakt worden en kunnen M en zijn moeder weer op de compound wonen.

Dus namens deze 2 families: ALLEMAAL BEDANKT :-)

Tot de volgende keer!!!

1. Alwin:
    18 januari 2013
    Ha Lianne,

Lijkt mij moeilijk om onderscheid te maken waar je het geld aan uitgeeft.
    iedereen heeft wel een verhaal.
    Wat hebben wij het hier toch goed in nederland terwijl hier ook armoede heerst.
    Goed dat er mensen zijn die zich inzetten voor de minder bedeelden in de wereld.
    Lijkt mij dankbaar werk.

Gr Alwin
  2. Lianne:
    19 januari 2013
    Vandaag het geld aan de moeders gegeven. Ze waren er erg blij mij en zeiden beiden: "Thank you for everyone who gave the money and God will bless them all".
    Dus nogmaals bedankt namens de moeders en God's zegen!
  3. Conny:
    20 januari 2013
    Hoi Lianne, heb weer even bij gelezen. Wat zul jij het naar je zin hebben, klinkt door in je verhalen. Fijn dat je ouders op bezoek zijn geweest!!! Het zelf laten zien waar jij mee bezig bent is wel het mooiste wat je kunt laten zien. Wat een ervaringen allemaal.
    Wens je alle goeds toe en heel veel plezier in je werk en daarnaast. Geniet ervan!!!
    Groetjes vanuit Heteren. XXX
  4. Margo:
    23 januari 2013
    Wat fijn om echt te zien waar het geld terecht komt en wat er mee gedaan wordt! Lijkt me wel moeilijk om een keus te maken tussen de verschillende goede doelen........ want ja iedereen heeft natuurlijk het nodige mee gemaakt. Daarmee wil ik je dan ook sukses wensen. Geniet er maar lekker van, lijkt mij geweldig om te doen!!
    Groetjes vanuit Renkum, Margo