Wat ga ik doen?

28 december 2013 - Thuis, Nederland

Ik krijg vaak de vraag wat ik ga doen in Ghana. Logisch, want dat zou ik zelf ook wel willen weten. Naast dat ik geen idee heb hoe alles zal gaan lopen, heb ik een omschrijving gekregen van de verwachtte werkzaamheden. Ik zal ze hieronder in het kort opschrijven, zodat jullie ook in de gaten kunnen houden of ik doe wat er van mij verwacht wordt ;)

De volgende punten staan in de werkomschrijving. Het blijft natuurlijk Ghana, dus ga er niet al te veel van uit dat dit ook echt is wat ik ga doen ;)

- bestuursvergaderingen bijwonen en bekijken/ luisteren wat er voor werk ligt en evt adviseren hoe dingen aan te pakken.

- opzetten van een centraal uitgiftepunt. Het zal dan vooral belangrijk worden om families hiermee bekend te maken.

- introduceren van een online forum, zowel bij de lokale medewerkers als bij de vrijwilligers.

- documenten voor de vrijwilligers aanpassen en introduceren, zodat ze makkelijk aan de slag kunnen.

- voorlichting voor ouders inventariseren en opzetten. Er is vooral vraag naar praktische vaardigheden, zoals hoe je een kind makkelijk kan wassen.

- korte termijn projecten en eenmalige hulp wordt sinds kort ook gedaan door Vrienden van Kassim. Het is nog niet helemaal duidelijk hoe dit verloopt, dus ga ik eens kijken in Ghana hoe dat werkt.

- en ten slotte zal ik natuurlijk ook weer kinderen thuis gaan bezoeken.

Genoeg te doen dus. Nu maar afwachten wat er van terecht komt. Jullie kunnen het allemaal volgen het komende jaar.

Als alles goed gaat zit ik over een week te hobbelen in de bus naar Tamale. Zou ik dit keer voor 23 uur in Tamale zijn?

Allemaal een gezegend 2014!!!!

Tot in Ghana!!

1. Diny:
    Hoi Lianne,
    Nou ik ben benieuwd of je het ook allemaal gaat doen ;-)
    Ik ga je volgen.
    Ik wens je een goede en veilige reis naar Ghana!
    En voor 2014 heel veel gezondheid, liefde en geluk! Maak er een mooi jaar van.
    Lieve groet,
    Diny Kosters
  2. Marthe:
    28 december 2013
    Veel plezier!! Ben super jaloers, ik zou ook zo weer willen gaan! Hoelang blijf je? :)
  3. Sanne:
    Lieve Lianne,
    De vrijwilligster die verliefd is geworden op het mooie Ghana gaat gewoon weer terug voor een nieuw avontuur! Ik wens je heel veel geluk en liefde toe in het prachtige land. Ik twijfel geen moment of jij het daar naar je zin ga hebben! Genieten genieten genieten he ;)!!! xxxx
  4. Liesbeth:
    29 december 2013
    He Lianne,
    2014 zal voor jou een mooi en inspirerend jaar gaan worden, geniet ervan en ik kijk uit naar je verhalen!

Grtjs!
  5. Henrianne:
    3 januari 2014
    Heel veel plezier en veel succes!