Veilig aangekomen!!!

3 januari 2014 - Accra, Ghana

Anoela!!

Ik ben gisteren veilig aangekomen in Accra. Onderweg af en toe wat turbulentie, maar verder een goede vlucht gehad. Eerst met een prive bus naar Schiphol gebracht door de beste chauffeur van Nederland ;). Jaron bedankt!!

Op Schiphol hadden we niet veel tijd om afscheid te nemen en nog wat met elkaar te drinken, doordat de regels veranderd zijn op Schiphol. MIsschien was dat wel beter ook. Daardoor ging het afscheid nemen snel en had ik geen tijd om mij daar druk om te maken :)

Na een warme klamme nacht, vandaag op pad gegaan met Nana voor de nodige spullen. Onder andere een telefoon, dongel en buskaart. De bus naar Tamale morgen zat al vol. Maar het zou Ghana niet zijn als er geen oplossing voor was te vinden. We gaan nu met de bus naar Bolga en stappen in Tamale uit. Morgen weer afwachten hoe de reis verloopt. Het wordt iig een dagje in de bus, maar daarna ben ik dan ook op mijn eind bestemming. Ik ben benieuwd!!

Het aanschaffen van de nodige spullen verliep soepel, waardoor we nog de hele middag hadden om op het strand door te brengen. Dus gelijk maar een nieuwjaarsduik gemaakt :) en ik had de smaak te pakken, dus later nog een. Tussendoor op het strand kip met friet gegeten. Er komen nog genoeg gelegenheden voor Ghanese maaltijden.

Het is herkenbaar om weer terug te zijn. De (brand)geuren, de warmte, het verkeer en de kleuren blijven overweldigend. Ik zal proberen wat foto's te plaatsen om een beeld te geven.

Morgen op naar Tamale. Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn om daar weer terug zijn. Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs Lianne

1. Greetje:
    3 januari 2014
    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Goede reis morgen en de groeten aan alle bekenden daar.
  2. Diny:
    3 januari 2014
    Hoi Lianne, fijn dat je veilig in Ghana bent aangekomen. Hopelijk is de doorreis ook plezierig. Groetjes en tot een volgende keer
  3. Simon de buck:
    Hoi Lianne,
    erg leuk mom wat van je te horen. De foto´s zijn erg herkenbaar, ook in Ghana. geniet lekker van de reis in de bus met ruimte. Groetjes, je vader.
  4. Eline:
    3 januari 2014
    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Zat al te wachten op je eerste verhaal;) Goede reis morgen!
  5. Jenneke:
    4 januari 2014
    Jaaa! Je bent er!!!
    Leuk om zo snel al wat te lezen en te zien!
    Neem die "Quinn" maar voor me mee. O nee, je blijft nog wel erg lang weg...;-)
    Veel plezier, ook morgen als je nog meer oude bekenden gaat ontmoeten!
  6. Jesse:
    4 januari 2014
    gelukkig ben je goed aangekomen daar ben ik erg blij om alleen jammer dat het maar een klein stukje was met de privé bus maar het was wel gezellig. ik ben blij dat je het daar al naar je zin hebt en ik hoop nu wel alles te lezen en niet zoals vorig jaar de helft maar ik ga je proberen helemaal te volgen
    groetjes uit nederland