Geinstalleerd :)

6 januari 2014 - Tamale, Ghana

Nou, daar ben ik dan alweer. Als jullie het al zat zijn, moeten jullie je maar bedenken dat de reisverhalen vanzelf minder zullen worden. Nu gebeurt er nog erg veel en wil ik jullie graag op de hoogte houden.

Vanmorgen ben ik naar mijn Ghanese familie gegaan. Gisteren had ik hen al gegroet. En wat een warm welkom kreeg ik. Ze gingen allemaal voor mij dansen en omhelsde mij. Erg leuk! Ook vanmorgen waren ze weer enthousiast en heb ik mijn spullen met mijn zussen opgehaald met een kar. Nu heb ik alles in mijn hut. Ook mijn fiets heb ik vandaag gekocht en een nieuw matras. Ik ben er dus helemaal klaar voor :)

Daarna werd ik gebeld door Nicholas dat we een meeting hadden of niet. Nou, ja veel onduidelijkheid, maar uiteindelijk, maar dat is hier normaal. Dus stond ik op de afgesproken tijd te wachten. Vorige keer was Nicholas altijd stipt op tijd, waar ik toen erg aan moest wennen. Nu is hij een echte Ghanees zoals hij zelf zegt en komt hij ook te laat. Dat scheelt weer, dan hoef ik mij daar ook niet meer zo druk over te maken :). De meeting was vandaag met Jo, de vice-directeur. Naomi en ik zijn officieel welkom geheten. Daarna werd er wat vertelt en konden we vragen stellen. Toen ik vroeg wat zij wilden dat we hier gaan doen, was het antwoord dat daar nog een aparte meeting voor kwam. Dat zou vanmiddag zijn, maar is niet doorgegaan. Dat zal dus deze of volgende week nog wel volgen of misschien wel niet en gaan we gewoon aan het werk. Nicholas zei gisteren dat we de administratie en veldwerk gingen doen. Nog even afwachten dus. Maar er is genoeg werk iig.

Nu zijn jullie weer helemaal bij en ik ben al een paar keer vergeten mijn adres en telefoonnummer door te geven voor brieven, kaarten, smsjes en telefoontjes :). Dus hier komt het:

Meet Africa

Lianne de Buck

P.O. Box 2320, Tamale

Ghana

00322507726012

Nawoeni lapsena!!

1. Jaron:
    6 januari 2014
    Ik hoop niet dat je nu ook verwacht dat wij je over een jaar ook ontvangen met een dansje! ;)
    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je je snel weer kan aanpassen aan het niet op tijd komen van de Ghanese samenleving :P

Succes met weer op gang komen daar!

Liefs, Jaron.
  2. Diny:
    Hi Lianne,

Een lekker georganiseerd land dus
  3. Diny:
    6 januari 2014
    Mijn tekst is niet goed gegaan. Komt zeker door een smiley ;-)
    Hier komt het vervolg....maar je bent er vast weer snel aan gewend. Leuk dat je zo'n warm welkom hebt gehad en ze dus erg blij zijn dat je er weer bent.
    Maak er iets moois van.
    Groetjes uit een nat en winderig Renkum, Diny
  4. Marita:
    Hoi dan,

En toen was je ineens vertrokken! Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen. Naast de drukte van een stad een relaxed (?) strand..... goed begin! Geniet van deze eerste dagen, groetjes Marita
  5. Hennie:
    6 januari 2014
    Wat een welkom, heerlijk om zo ontvangen te worden!
    En nieuwe fiets en een matras, je gaat het wel een jaar volhouden in Ghana!
  6. Conny:
    8 januari 2014
    Hoi,

Heerlijk dat je er weer bent en een goede reis hebt gehad!
    We gaan je zeker weer volgen, geniet maar van alles wat weer op je af komt. En even "niets doen" is ook weleens lekker.
    Groetjes vanuit Heteren,
    Conny XXX
  7. Henk van winzum:
    10 januari 2014
    Hoi Lianne,
    Fijn dat je goed bent gearriveerd, je krijgt nog een extra steuntje vanuit de voorhof in Kesteren, willen we wel graag je verhaal horen als je terug bent!
    € 150,00 voor project’ en ‘€ 100,00 voor je onderhoud’
    succes daar! het ga je goed,

groetjes Henk v W