Aan het werk!!

8 januari 2014 - Tamale, Ghana

Ja, ja, nog geen week ik Ghana en nu al aan het werk :). Dat gaat lekker snel!! Ik weet de kinderen zelf nog te vinden, dus dat is makkelijk. Ik heb er al weer 4 bezocht de afgelopen 2 dagen en ook nog een meeting gehad. Hard werken dus :).

Bij de meeting hebben we ongeveer besproken wat we zouden gaan doen. De komende 1,5 week gaan we starten met veldwerk, dus de kinderen bezoeken. Daarna gaan we waarschijnlijk ook met de administratie aan de gang. Geen idee wat dat inhoudt, want er schijnt geen goed werkende computer voor ons te zijn. Dus dat wacht ik nog maar even af. Ook de korte termijn projecten zijn nog niet gestart. Er was een probleem met de banken of zo iets. Dat zal vast nog wel goed komen in de tijd dat ik hier ben. :)

Gisteren eerst naar Sedat geweest. Ik had hun geld gegeven omdat hij zou moeten verhuizen met zijn moeder. Tot mijn verbazing wonen ze nog in dezelfde compound. Zijn moeder vertelde wel dat ze een stuk land gekocht hebben en daar een huis aan het bouwen zijn. Ze kunnen dan niet meer weggestuurd worden en Sedat zou zelf naar buiten en naar de toilet kunnen, dus dat klinkt goed. Ze gaan het mij binnenkort nog laten zien.

Vandaag ben ik naar Fataw geweest. Bij deze jongen werd vorige keer vertelt dat hij naar het bos gebracht moest worden, omdat hij een slang was. Nu loopt hij bijna helemaal zelfstandig!!! Echt super leuk om te zien!! Hij kan ook al een beetje los lopen, maar aan 1 hand gaat echt goed. (zie foto's) Vorig haar had hij al moeite met staan. Ik heb de indruk dat zijn moeder met hem geoefend heeft. Zij was ook trots!!

Het is dus goed om hier weer te zijn en te zien wat er gebeurt is in de korte tijd :)

Liefs Lianne

1. Jesse:
    8 januari 2014
    Hoi
    Mooi dat het vooruit gaat met de kinderen die jij hebt bezocht. Dan merk je wel dat jeer echt nut hebt dus het is mooi dat je daar nu een jaar blijft kan je nog meer mensen hebben
    Groetjes
  2. Wilma:
    9 januari 2014
    Hoi
    Leuk dat je weer terug bent gegaan. Super lijkt me dat. Met name om te zien dat de ontwikkeling is doorgegaan en positieve resultaten heeft opgeleverd.
    Groeten uit nieuwegein
  3. Mariska:
    10 januari 2014
    Fijn om te horen dat het met de kinderen vooruit gaat, veel succes met het werk daar en geniet er ook van.
    Veel liefs Mariska
  4. Marieke van Rijkom:
    14 januari 2014
    Hoi Lianne,
    Wat goed om te lezen dat Fataw bijna los loopt! Super gaaf!
    Heel veel zegen in je werk dat je het komende jaar gaat ondernemen!!
    Groetjes, Marieke