Genieten...

6 april 2014 - Tamale, Ghana

Afgelopen week heb ik mijzelf een kleine tuintafel en een plasticstoel kado gedaan. Wat een comfort brengt zoiets simpels met zich mee, zeg. Nu kan ik als ik thuis ben af en toe ook op een stoel zitten. En als ik iets op mijn laptop wil doen, kan ik daarmee aan tafel zitten ipv op de gond of op bed hangen. En dat werkt echt een stuk makkelijker.

Van zondag op maandagnacht heeft het de hele nacht geregend. Maandag was het nog de hele dag bewolkt en druppelde het af en toe een beetje. Wat is dat lekker als het een dag wat koeler is. En als het regenseizoen er zo uit ziet, laat maar komen dan!! Grappig hoe ik hier kan genieten van een bewolkte dag. De volgende dag, toen de zon weer volop scheen, vond ik dat het best nog een dag bewolkt had mogen zijn :). Wie had dat gedacht?

Dinsdag hadden we weer de wekelijkse meeting van Friends of Kassim. Leuk was dat de veldmedewerkers nu verschillende verhalen vertelde over afgelopen week waarbij ze ouders op hun verantwoordelijkheid hadden gewezen. Afgelopen meetings voelden de veldmedewerkers zich steeds heel verantwoordelijk en zeiden ze dat dingen niet goed zouden komen als ouders die zelf moesten doen. Ik heb er regelmatig op gewezen dat ouders ook verantwoordelijkheden hebben. Nu waren er op eens voorbeelden waarbij de veldwerkers ouders hierop hadden gewezen. Erg leuk om te horen :).

Donderdag kreeg ik mijn eerste verjaardagskaartje. Mooi op tijd! Je weet het hier maar nooit met de post. Soms gaat het snel en soms minder snel ;). En ook nog wat andere kaarten. Altijd leuk om een kaartje te krijgen!! :)

Vrijdag ben ik met Mohammed (mijn Ghanese broer), Naomi en Robert (de Ghanese huisgenoot van Naomi) naar Mole vertrokken. Robert en Mohammed waren er nog nooit geweest, dus hadden we ze uitgenodigd. Het was echt heel leuk om te zien hoe ze genoten. Ze hadden een kano op een kamer, kwamen ze vertellen. Wie weet wat ze hiermee bedoelden? We hebben ons heerlijk vermaakt in het zwembad. En zaterdagochtend kon de wandelsafari natuurlijk niet ontbreken. En wat waren er veel olifanten!! Dat blijft toch indrukwekkend.

Zaterdagavond weer terug thuis hebben we de foto's aan mijn moeder laten zien. Grappig hoe zijn dan kan genieten van het plezier dat wij hebben gehad het weekend in Mole.

Genietse allemaal!!

1. Jenneke:
    Een bad natuurlijk :-)
  2. Marieke:
    6 april 2014
    Wat leuk dat jullie de heren mee naar Mole hebben genomen! Ook super day de fieldworkers ouders meer op hun verantwoordelijkheden wijzen! Goed gedaan! Geniet nog daar! Gr. Marieke (VVK)
  3. Liesbeth:
    6 april 2014
    Wat ben je goed bezig Lianne! Mooi om te lezen!
    Geniet ervan. Grtjs!