Het leven hier is gewoon geworden

16 april 2014 - Tamale, Ghana

Tsja, en dan is het leven hier heel normaal geworden en heb ik eigenlijk weinig te melden. Het werken loopt, zowel bij Friends of Kassim als op Yumba. De dagen zijn iets minder warm, waardoor ik iets actiever kan zijn. En ook het dagelijkse leven op de compound kabbelt rustig verder.

Afgelopen weekend heb ik een heel relaxed weekend gehad. Zaterdag was er een adory (naamgevingsfeest), waar ik met mijn zus en schoonzus naar toe ben geweest. Dit was het hier gebruikelijke ritueel van groeten, eten en weer gaan :). Zondag was het echt feest in de kerk, omdat het Palmzondag was. Ik heb een paar filmpjes geplaatst, zodat jullie ook een beetje een beeld kunnen krijgen. Het was erg leuk en een mooie dienst.

Verder was het afgelopen weekend erg druk en onrustig in town, omdat er een congres was van de NPP. De verliezende politieke party van afgelopen jaar. Ze schijnen soort van lijsttrekkersverkiezingen te hebben gehouden. Mensen denken dan te denken dat ze onoverwinnelijk zijn en rijden dan echt als gekken. Ik ben dan toch steeds weer blij als ik veilig thuis kom. Nu is het verkeer hier normaal al niet de veiligste plek om je in te begeven, maar afgelopen weekend was het helemaal erg. Gelukkig is dit weer achter de rug en heb ik weinig geks meegemaakt.

Afgelopen week heb ik naar school mijn gitaar meegenomen en een boekje (engelse versie van "berenjacht". Marita bedankt!!) en dit viel erg in de smaak. Zelfs kinderen die normaal alleen maar op de grond liggen te liggen, kwamen een beetje in actie en klapten mee. Erg leuk om te zien.

Tot de volgende keer. Misschien is het leven hier dan weer wat minder gewoon geweest ;)

Liefs Lianne

1. Edith:
    16 april 2014
    Heerlijk toch...een beetje gewoon....dan moet je je toch lekker thuis voelen....fijn! En ondanks dat je begint met dat je niet veel te zeggen hebt...is het toch weer een heel verhaal :-)
    Leuk im te lezen in ieder geval! Liefs van Edith
  2. Mariska:
    16 april 2014
    Fijn voor je dat het leven daar gewoon voor je wordt. Gerrit en ik hebben de video bekeken van de kerkdienst, dat leek hem ook wel wat voor bij ons in de kerkdienst dat dansen en mee klappen. Veel succes met het werk. Veel liefs Mariska
  3. Jesse:
    16 april 2014
    hey zussie ik heb wel nieuws wij komen misschien in de zomervakantie naar je toe het staat nog niet vast maar zou kunnen.
    xxx jesse