Gezellige week met Marita en Ans

29 oktober 2014 - Tamale, Ghana

Vorige week dinsdag ben ik samen met mijn moeder, Razak en Madiha naar het vliegveld gegaan om Marita en Ans op te halen. Ze hadden allemaal hun mooie kleren aan en Razak huppelde over de compound al zingend: ti tjangla airport (wij gaan naar het vliegveld). Hij had er dus duidelijk zin in. Toen we 10 minuten moesten wachten vond hij het wel genoeg en zei dat we naar huis gingen. Gelukkig duurde het niet lang voor er een vliegtuig kwam en dat vond hij wel interessant. De rest van de familie wilde wel mee om ze weer terug te brengen. De leraren waren aan het staken, dus iedereen was vrij. Bij de kerk hebben ze pas een nieuwe bus gekregen. Ik heb gebeld of ik die kon huren. Dit was mogelijk, dus gingen we met de hele familie naar het vliegveld. Echt super grappig!! Het leek wel op een familie uitje. Zelfs Kudus en Barika gingen mee. Helaas kwam het vliegtuig 2 uur later, dus hebben we even moeten wachten. Niemand wilde naar huis, dus bleef iedereen wachten. Zelfs mijn vader was mee. Toen het vliegtuig kwam zat ik net Kudus de fles te geven. Barika werd bij mij neergelegd en iedereen ging bij het hek kijken. Echt super leuk!! Toen Kudus zijn fles leeg had, wilde ik toch ook wel zwaaien naar Marita en Ans. Dus heb ik een man gevraagd om Barika op mijn andere arm te leggen en zo ben ik met beide babies naar het hek gelopen. Daar werden ze al snel van mij overgenomen. Iedereen vond het echt leuk!!

De rest van de week was ook erg leuk. We hebben veel gedaan en gezien in een week. Hoewel ze wel moesten wennen aan het tempo. We zijn een dag naar Netcare International Kids college geweest. Daar hebben we vouwlessen gegeven. Erg leuk en leerzaam om te zien hoe Marita voor de klas stond. De leerlingen waren erg enthousiast en wij ook. Verder hebben we veel gewinkeld en natuurlijk zijn we een dag meegeweest om yam te verkopen met Sala. Helaas was het een slechte dag voor de verkoop en verkochten we niks :(.

We zijn dinsdag naar de bijbelstudie geweest en zondag naar de kerk. En we hebben heel veel gekletst. Erg gezellig en fijn om weer eens echt met bekende te kunnen kletsen :)

Nu ben ik weer aan het werk. Er is een nieuwe vrijwilliger die ik wegwijs aan het maken ben in Tamale. Dinsdag hadden we een meeting van Friends of Kassim. Het lijkt er op dat Nicholas toch nog wel wat dingen met ons op papier wil gaan zetten de komende weken. Grappig hoe Ghanezen zo makkelijk om kunnen schakelen. Ik heb voorzichtig weer wat hoop dat we nog wat meer kunnen doen dan kinderen bezoeken :)

Het weer begint weer warmer te worden. Dat in combinatie met de laatste regenbuitjes, zorgt voor zweterig weer. Gelukkig ben ik inmiddels aardig gewend aan de warmte... Maar iets koeler zou ik toch niet erg vinden :)

Tot gauw!!

1. Clazien M.:
    29 oktober 2014
    dit was voor jou denk ik ook een super moment, even twee van je Heelsumse vriendinnen te kunnen omhelzen!!
    succes daar , groetjes!!
  2. Mariska:
    29 oktober 2014
    Fijn dat jullie zo'n leuke week hebben gehad met elkaar, groetjes Mariska