Gisteren auntie geworden!!

11 november 2012 - Tamale, Ghana

Ja, ja, jullie lezen het goed. Gisteren toen ik mijn zus belde, bleek dat een andere zus (dochter van Kaka) 's morgens een keizersnee had gehad en bevallen was van een dochter. De kliniek waar ze was, is vlak achter mijn huis. Dus werd ik uitgenodigd om te komen kijken. Dat heb ik gelijk gedaan. Het was echt een heel klein meisje. Er werd al snel gezegd dat ik haar wel mocht pakken en dus zat ik met een kind van een paar uur op schoot.

Na een half uurtje kwam Kaka, de oma en heb ik het kind aan haar gegeven. Namawu, mijn zus die geholpen had bij de bevalling, vroeg of ik bij de moeder en het kind wilde blijven, zodat zij even naar huis kon. Het is hier gebruikelijk dat familie voor de moeder en kind zorgt als het in een ziekenhuis ligt. Dus ging alle familie verder naar huis en bleef ik achter om voor moeder en kind te zorgen :-). Na een uur kwam Namawu weer terug en moesten Faizeh en de baby verhuizen naar een andere kamer. Ook daar nog bij geholpen en daarna terug naar huis gegaan. Na het eten ben ik nog even terug gegaan om moeder en kind op de foto te zetten. De foto's volgen nog...

Vrijdag heb ik mijn eerste lekke band gehad hier. Zaterdag heb ik hem laten plakken. Eline, ik heb er nog over gedacht om je te bellen of je je fietsenmakerscarriere hier voort wilde zetten. Ik heb nu mijn band laten plakken voor nog geen 20 cent en ik denk dat jij toch wat duurder bent. Zelfs als je het voor een vriendenprijsje doet ;-).

Liefs uit Tamale!!

1. Rien:
    Hi Lianne,

Dat is wel gaaf om zo'n baby van een paar uur vast te mogen houden! Wat mooi dat ze ook hun pasgeboren aan een blanke vreemdeling toe vertrouwen!

De foto's zien we binnenkort wel.

Groet,

Rien
  2. Eline:
    11 november 2012
    Gefeliciteerd! Je eerste nichtje geboren! Maar in Ghana had ik je band gratis geplakt! Had je alleen de reiskosten maar hoeven te betalen, dat valt toch best mee?;) Weet je dat voor de volgende keer!;)
    Succes met verhuizen vandaag! X
  3. Margo:
    11 november 2012
    Geweldig wat een leuke ervaring! Kijk uit naar de foto's! Leuk om je net even gesproken te hebben.......... groetjes!
  4. Renske:
    11 november 2012
    Gefeliciteerd tante! Heel bijzonder is dat he, om een babytje vast te houden. Ik weet het als geen ander ;-P
    Zo te lezen ben je volop aan het genieten!
    Groetjes Renske C
  5. Nelly:
    11 november 2012
    Wat leuk om je te kunnen volgen en volgens mij heb je het fantastisch naar de zin daar. De foto's met de krokodil vond ik wel super tof. Nog veel plezier,
    groetjes Nelly
  6. Conny:
    12 november 2012
    Hoi, wat een eng idee, zo'n krokodil... En dan lokken ze hem ook nog.
    Leuk om je foto's te bekijken, krijgen we een veel beter beeld bij alles. Met hoeveel personen deel je de badkamer? Leuk zo'n klein babytje, wat een zorg en een vertrouwen ontvang je al. Geniet van al je belevenissen!
    Groetjes Conny