Hard aan de slag

20 januari 2014 - Tamale, Ghana

Afgelopen week heb ik hier aardig wat kunnen doen. Naast het bezoeken van de kinderen, hebben we ook al verschillende meetings gehad. Dat gaat toch net iets anders dan in Nederland ;). Ze denken hier zelf dat ze hier veel efficienter werken, haha. Ik denk daar toch anders over. De eerste meeting deze week was met de hele directie, voor zover die op dit moment in Ghana is. Vooral de vice-directeur was aan het woord. De veldwerkers lieten zich weinig horen. Nicholas had een opzet gemaakt voor een inschrijfformulier. Ik heb daar een mooi documentje van gemaakt op de computer. Dit is besproken en met een paar kleine wijzigingen goedgekeurd. Als dat aangepast is, kan het ingevuld gaan worden. Ik hoop dat ze dan hier ook gaan merken dat het niet zo heel moeilijk is om goede informatie vast te leggen.

Zaterdag hadden we een meeting met de veldwerkers. Na de vorige meeting verwachtte ik hier niet zo veel van. Er is toch aardig veel besproken. Er zijn verschillende nieuwe kinderen besproken, zowel voor het korte als lange termijn project. We hebben een principe besluit genomen. Nu moet het alleen nog voor gelegd worden aan de board. En dan hoeven zij alleen nog maar ja te zeggen :).

Ook als ik thuis kom op de compound is er altijd nog van alles te doen. En ook daar probeer ik mijn steentje bij te dragen. Zo help ik met waterhalen, vegen, wassen, afwassen, koken en wat er verder maar moet gebeuren.

Al met al zijn mijn dagen dus goed gevuld. En af en toe neem ik even een middagje om te relaxen en af te koelen bij het zwembad. Vooral afgelopen week was het erg warm hier :).

Ik zal ook proberen nog wat foto's te plaatsen later. Internet werkt helaas niet zo heel goed, dus ik weet nog niet wanneer dat gaat lukken.

Nawoeni ti bjau!! Ami!!

1. Hennie:
    20 januari 2014
    Hey Lianne,

Zo te lezen heb je je draai in Ghana alweer aardig gevonden! Heerlijk om je verhalen te lezen en jou een beetje te volgen! Geniet ervan!! Liefs, Hennie