Netcare international kids college

6 februari 2013 - Tamale, Ghana

Brrr, het is hier echt koud....

.... zo vlak voor de airco :-)

Gisteren ben ik samen met een collegalerares naar town geweest om materiaal te kopen voor de school. De airborneschool in Renkum had geld gespaard voor de school en aan mij gevraagd dat hier uit te geven. Dat vond ik natuurlijk geen probleem :-). Dus ging ik op stap naar town. Er is een winkel waar ze echt van alles verkopen. Van televisies tot handdoeken en van slippers tot koelkasten. Daar hebben we inkopen gedaan. Het materiaal is hier niet zo uitgebreid als in NL. Toch lukte het goed om wat geld uit te geven. We hebben oa blokken met de letters gekocht en whiteboarden, ballen, boeken en puzzels. De leraren waren erg enthousiast over het materiaal. Dus kinderen van de Airborneschool: BEDANKT!!!!

We hadden ook 2 dartborden met klitteband gekocht. De leraren bleven dat bekijken. Ik had niet in de gaten dat ze het niet snapten. Uiteindelijk kwam mister Razak naar mij toe en vroeg hoe het werkte. Toen ik het liet zien, vonden ze het erg leuk. De kinderen kunnen dan uitrekenen hoeveel het bij elkaar is. Rekenen blijft hier een probleem :-(.

De komende 2 weken hoop ik nog een beetje te kunnen laten zien, hoe de materialen gebruikt kunnen worden. Ze zijn dat hier niet gewend en ze zijn hier niet zo creatief om dat zelf uit te gaan zoeken. Dus hoop ik daar nog wat aan te kunnen doen, voordat ik vertrek.

Er is op de school een nieuwe lerares aangenomen. Dat vind ik heel positief. Ze gaat op een vriendelijke en duidelijke manier met de kinderen om en slaat ze niet :-). Zij gaat ook gewoon echt tussen de kinderen zitten om wat met ze te doen. Dus dat is leuk! Ik verwacht dat zij het materiaal zeker zal gaan gebruiken :-).

Een andere lerares, die veel slaat, ging met mij mee om spullen te kopen. Ik had het toen met haar over het slaan en dat ik dat echt niet prettig vind. Ze gaf aan dat zij dat het leukste van het werk vind. Daar schrok ik wel van :-(. Ze beloofde wel om niet meer te slaan, omdat de nieuwe lerares ook had gezegd dat ze dat niet leuk vond. Helaas hield ze dat nog geen dag vol. Maar het is nu wel bespreekbaar, dus misschien dat dit iets scheelt.

De tijd gaat nu echt heel snel. Nog maar 2,5 week werken en dan nog een week reizen en dan kom ik al weer naar huis. Ik heb er veel zin in om iedereen weer te zien. Maar het zal niet meevallen om hier afscheid te gaan nemen. Ik heb hier tot nu toe een super leuke tijd gehad!

Tot gauw!!

Zonnige knuffel!!

1. Renske:
    6 februari 2013
    Wat goed dat je nu spulletjes kunt kopen, in de hoop dat ze er wat mee doen en de kinderen weer veel op speelse wijze kunnen leren!
    Succes nog de laatste paar weken!
    Groetjes Renske
  2. Liesbeth:
    6 februari 2013
    Hoi Lianne, mooi om te lezen over al het goeie werk dat je daar doet! Geniet van de laatste weken daar!
    Grtjs buuf
  3. Alwin:
    Aabjoe woelaa,
    Dit betekend hoe gaat het.
    Weer een verhaal wat boekdelen spreekt over hoe mensen met kinderen omgaan.
    Toch fijn dat je spullen kon aanschaffen.
    Toch moeten ze maar vaak de juiste getallen gooien om op te tellen.
    Veel succes daar nog de komende weken.
    en misschien ga je daar nog wel een keer heen om te helpen.
    Gr Alwin
  4. Lidy Robbers:
    Hoi Lianne wat leuk om je verhalen ,te lezen en al je belevenissen ,
    Geniet van je laatste weken .
    Groetjes Lidy.
  5. Diny:
    11 februari 2013
    Hi Lianne,

Leuk hoor al jouw verhalen. Het moet echt een heel bijzondere ervaring voor je zijn. Jammer dat de tijd dan zo snel gaat hè? Geniet nog maar even lekker van de laatste weekjes. Groetjes uit een heel koud Renkum, Diny