Op pad met Nicolas

11 februari 2013 - Tamale, Ghana

Afgelopen week heb ik met Nicolas gesproken over wat er nodig is voor de kinderen en gezinnen van Friends of Kassim. Hij gaf aan de Vrienden van Kassim voeding en medische zaken financieert. Ouders/ verzorgers worden niet financieel ondersteunt. Voor veel van de verzorgers (soms ouders, vaak ook opa's, oma's of tantes) is het moeilijk om naast de zorg voor de kinderen ook te werken. Ze kunnen wel eten of bijvoorbeeld brandhout verkopen vanaf hun compound. Om dit te kunnen starten hebben ze een startkapitaal nodig. Dit hebben ze vaak niet. Daarom heb ik besloten om het gesponsorde geld hiervoor te gebruiken.

Vandaag ben ik samen met Nicolas naar 5 gezinnen gegaan om ze geld te brengen. Het voelt toch een beetje ongemakkelijk om dat te doen, maar de gezinnen waren er erg blij mee. We werden overal hartelijk bedankt en kregen overal te horen: God bless you. Komende week gaan we nog naar in ieder geval 2 gezinnen.

De laatste week in Tamale kan ik dan nog een keer bij de gezinnen langs. Nicolas gaat er vanuit dat de meeste gezinnen dan gestart zijn, zodat ik dat ook kan zien. Nicolas vindt dat erg belangrijk en ik zou het zelf ook leuk vinden. Maar ja, het is en blijft Ghana, dus ik wacht het rustig af.

Allemaal weer bedankt!! And God bless you!! Namens alle gezinnen hier.

Zweterige kus vanuit Tamale

1. Wilma:
    12 februari 2013
    Hoi Lianne

Wat mooi dat je zulke goede bestemmingen hebt gevonden voor het geld van je sponsors.Fantastisch dat je dat allemaal zelf kan regelen en bedenken hoe je het inzet.

Ik ben benieuwd hoe de school het materiaal gaat gebruiken.

gr Wilma