Olifant, bavianen en nog meer!

10 december 2012 - Tamale, Ghana

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend een heerlijk lang weekend gehad. Donderdag zijn we vertrokken naar Mole. Dit omdat hier vrijdag verkiezingen waren en het maar de vraag was of er vervoer zou zijn. Dus op zijn Ghanees een dag vrij genomen for travelling.

Donderdagmiddag konden we al lekker genieten van het zwembad en het super mooie uitzicht. Ook liepen de antilopes, zwijnen en bavianen al rond het hotel. Erg leuk dus!

Vrijdag een jeepsafari gemaakt. Ons was vertelt dat de kans dat we een olifant zouden zien niet zo heel groot is, omdat het regenseizoen net afgelopen is. Daardoor is er overal nog water te vinden voor de olifanten. Maar ik zat in de goede safari en heb dus een olifant gezien!!! Echt super gaaf! Het was wel ver weg, maar hij was duidelijk te zien. Dus onze safari kon niet meer stuk. Verder hebben we antilopes, waterbokken, zwijnen, apen, een grote salamander en veel vogels gezien. Het was erg mooi!!

Zaterdagochtend de wandelsafari gedaan. Om 7 uur moesten we klaar staan. Daarvoor al even bij het uitkijkpunt het dal ingekeken, waar al een hoop te zien was. Daarna zijn we daar naartoe gelopen. Het was leuk om zo tussen de dieren te lopen. Er waren er een hoop. We hadden een leuke gids die veel uitleg gaf over alle dieren en de bomen. In het water lagen krokodillen. De gids liet ons ook een flink spoor van mieren zien. Als de olifanten daar in gaan staan, gaan ze daarna heel hard weg rennen. Grappig! We moesten ook echt uitkijken dat we niet in het spoor gingen staan.

Zaterdag naar Damongo gegaan en daar een markt bezocht en geslapen in een guesthouse, zodat we de volgende morgen naar de kerk konden. Dat was ook een hele ervaring.

Ik zal ook de foto's nog even plaatsen, zodat jullie mee kunnen genieten!!!

Groetjes!!!

Hierbij nog een keer mijn postadres:

Meet Africa, Lianne de Buck

P.O. Box 2320, Tamale

Ghana

1. Jannie en arendina:
    17 december 2012
    Dag lieve Lianne,
    Tjonge, jij beleeft veel, nu op safari! Prachtig die foto's erbij!
    Heb je nog geen heimwee? Zo tegen de kerst? Maar ja, ik heb van je gelezen dat ze daar ook echte kerstbomen hebben... Hier hebben we weer een periode met sneeuw achter de rug. Wel mooi! Heel veel succes gewenst op de school en met 'jouw' kinderen! We blijven hier je avonturen volgen! Fabian gaat 2 januari naar Hawai, we gaan hem uitzwaaien op Schiphol.
    Shalom,
    Arendina