Op de primary school

5 december 2012 - Tamale, Ghana

Gisteren weer een dagje op de primary school geweest. En toen ik terug kwam was ik niet eens echt moe :-) (de vorige keren wel). De eerste 2 uur heb ik voor de nursery klas gestaan. De kinderen kennen mij inmiddels een beetje. En ik moet zeggen dat het aardig rustig was in de klas :-). Ik ben begonnen met het opdreunen van het abc. Er hing nu ook een plaat met de letters en plaatjes erbij. Hopelijk gaan ze dan beter snappen wat de letters inhouden op den duur. Nu was dat iig nog niet het geval. Ze dachten dat de K van butterfly is;-). Maar de K is van kite. Daarna hoofd, schouders, knie en teen (engelse versie) gedaan en een verhaaltje voorgelezen uit een boek dat ik gekocht had. Voor ik er erg in had, was het pauze.

Na de pauze schoolfoto's gemaakt. Eerst van de hele school en daarna per klas. Erg leuk om te doen. En de kinderen vonden het ook erg leuk. Zie ook de foto's!

's Middags heb ik meegekeken bij de hoogste klas (groep 7-8). Daar was de leraar aan het uitleggen hoe je de oppervlakte van een gelijkzijdige 3 hoek berekent. Jammer dat hij het zelf ook niet echt snapte ;-). De uitleg waar hij mee begon was goed. Maar toen hij een voorbeeld ging geven en hij een derde maat er bij schreef, raakte hij zelf de weg kwijt. Toen hij klaar was, heb ik gevraagd waarom hij het nu ook met de het derde getal vermenigvuldigde. Hij gaf aan dat hij het de klas wilde leren. Oke. Ik heb het maar even zo gelaten. Ik had hem duidelijk aan het denken gezet :-). Hij ging in zijn boek kijken en de berekening nog eens bekijken. Op een gegeven moment weer naar hem toegegaan. Hij had nu de formule van het berekenen van de inhoud van een rechthoek voor zich. Dus ik heb hem voorzichtig dit verschil uitgelegd ;-). Ik denk dat hij het wel snapte. Hij vroeg daarna wel of ik volgende week wiskunde wil geven. Maar eens kijken of ik het er beter van afbreng dan hij ;-).

Daarnaast vertelde hij dat een meisje bij hem in de klas niet kan rekenen, schrijven en lezen. Dus die ga ik volgende week wat extra aandacht geven. Daar heb ik ook zin in!!

Lapsena!! (oftewel; ik ga)

1. Jesse:
    6 december 2012
    Hey we hebben sinterklaas gevierd gisteren het voelde wel raar en jij bent denk ik ook wel teleurgesteld dat je er niet bij was ik mis je nog steeds
    Xxxxxxxxx je broer.....
  2. Lidy Robbers:
    6 december 2012
    Lianne wat een prachtige foto's ik geniet van je verhalen wat je allemaal beleeft en hoe je het beschrijft Groetjes
  3. Clazien M.:
    7 december 2012
    hoi Lianne,
    we hebben hier 12 cm sneeuw, is wel effe anders als bij jou.
    waar vind ik jouw postadres? of mail het even.
    groetjes Clazien