Met mijn ouders

31 december 2012 - Tamale, Ghana

Zoals jullie allemaal hebben gelezen, zijn mijn ouders veilig aangekomen in Ghana. Ik vind het erg leuk om ze hier mijn leven te laten zien en kennis te laten maken met mijn familie en vrienden hier. De afgelopen 3 dagen hebben we doorgebracht rond Tamale. Iedereen hier vond het erg leuk om kennis te maken met mijn ouders en was erg enthousiast.

Ook Greetje en haar moeder, Hettie, zijn goed aangekomen. Zij zijn ook hartelijk ontvangen door iedereen. Gisteren hebben we mijn school bekeken en heeft Greetje een symbolische cheque van de Airborneschool overhandigd aan de directeur. Hij was hier erg blij mee!! En kan dit geld goed gebruiken. Ik ga na mijn vakantie samen met hem kijken hoe we het geld kunnen besteden.

Daarna hebben we een tour door het dorp gedaan met allemaal lokale activiteiten. We zijn begonnen met katoen spinnen. Dat viel niet mee en de katoenspinner moest ons deel dan ook opnieuw doen :-0. Maar dat vond ze gelukkig geen probleem. Daarna hebben we koeliekoelie gemaakt. Dat is hier een snack die ze maken van gedroogde pindakaas. Mijn vader had hier wat moeite mee, maar had uiteindelijk wel de mooiste ;-). Vervolgens gingen we naar de futurteller. Hij schudde wat met een bakje schelpen en vertelde vervolgens bij iedereen dat we heel oud en gezond worden :-). Ik word de oudste van de familie, volgens hem en ik krijg 3 boy's. Hij kon mij helaas niet vertellen of ik een donkere of een blanke man zou krijgen. Ik mag zelf kiezen :-) Haha. Ten slotte hebben we een babywasritueel bekeken en veel informatie gekregen over de tradities hier. Erg interessant!

Gisteravond ben ik naar town geweest met Namawu. Ik had alle bezoekers uitgeput, dus die hebben gerust. Namawu wilde graag met mij naar town, omdat ze mij bijna 2 weken moet missen als ik aan het reizen ben :-). Super grappig!!

In town bleek er een Edeebee keke victory concert te zijn. De NDC heeft gewonnen hier met de verkiezingen en vierde dat nu met een concert. Ik denk dat er allemaal bekende Ghaneze zangers en zangeressen waren. Ik ben nog niet genoeg verghaneest om die allemaal te kennen ;-). Het was iig erg leuk!

Ik ga nu mijn ouders meenemen naar Mole en ga lekker vakantie vieren en veel bekijken natuurlijk!!!

Ik wens iedereen een heel goed en gezegend 2013!!!!!!

1. Sarina:
    31 december 2012
    Super mooi om allemaal te lezen, klinkt heerlijk! Geniet van je vakantie nu en van alles wat je nog gaat beleven en ervaren!

GENIET!

Groetjes Sarina!
  2. Marianne:
    31 december 2012
    Klinkt gezellig allemaal! Geniet van je vakantie, en vooral van een bijzondere jaarwisseling in Ghana! En het allerbeste voor het nieuwe jaar.
  3. Jesse:
    hey
    ik ben blij dat alle bezoekers goed zijn aan gekomen ik ben benieuwd hoe zij de reis en het land vinden. ik ben blij dat ik nog 3 neefjes krijg maar dat zou ik maar snel aan een man beginnen ik zou voor een ghanees gaan want die kan je nu al trouwen en je bent ons ook al aan het uithuwen dus dan kan je net zo goed jezelf ook gelijk doen ik mis je nog steeds en ik ga vanavond vuurwerk afsteken met Chris het word een knal feest en ik hoop dat je er een beetje van kan mee genieten
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx van je lievelings broertje
  4. Hennie:
    1 januari 2013
    Hey Lianne, wat fijn dat je je ouders er zijn en je trots je leven in Ghana kunt laten zien! Ik wil vooral jou en je famile een fijne tijd toewensen en de de allerbeste wensen voor het komende jaar!!

Liefs, Hennie
  5. Wilma:
    1 januari 2013
    Wat een heerlijke verhalen Lianne! Nog een gelukkig nieuw jaar en een hele goeie tijd nog met je ouders. Genoet ervan! Wilma