Verlangen naar NL

3 maart 2014 - Tamale, Ghana

En toen wilde ik vorige week opeens heel graag terug naar NL. Niet te lang, maar gewoon om iedereen even te zien, horen, voelen en ruiken. Even de in NL normale dingen doen. Te genieten van de kou (41 graden is ook voor mij aan de hete kant), het NLse eten (andijviestamppot, maar dat konden mam en oma vast al invullen ;))en de leefomstandigheden.

Omdat terug komen naar NL niet echt een optie is, heb ik dinsdag besloten om even een paar dagen vakantie te gaan vieren in "Hand in Hand" in Nkoranza. Nu ik nog in Ghana ben, kan ik ook mooi gebruik maken van de gewoontes hier. Ik hoef hier geen vakantie of zo iets aan te vragen, dus vertrok ik woensdagochtend met de trotro naar Nkoranza.

Heerlijk op mijn gemakje ben ik naar Nkoranza gereisd. En wat was het heerlijk om even helemaal op mijzelf te zijn :) met 35 andere Ghanezen om mij heen in de bus. Maar toch voelde het als op mijzelf zijn :). En dat is best lekker na 2 maanden constant mensen om mij heen gehad te hebben.

"Hand in Hand" is een community waar 80 gehandicapte kinderen wonen. En waar je heerlijk kunt relaxen. Dat heb ik dus heerlijk 3 dagen gedaan. Tussen door heb ik met de kinderen gepoedeld in het zwembad, een keer gesnoezeld met een kind en geholpen bij een creatieve workshop. Allemaal erg leuk om te doen. De foto's volgen nog.

Nu ben ik weer terug in Tamale, want er moet deze hele week geoefend worden voor Independenceday. Dus; links, rechts, links, rechts... Ik marcheer er weer vandoor ;)

Liefs vanuit Ghana!!

1. Mariska:
    3 maart 2014
    Nog 1,5 week en dan mag ik ook links, rechts, links, rechts maar hier is het gelukkig niet zo heet. Heerlijk weer bij getankt dan kun je er weer tegen aan. En de stampot hou je tegoed.
    Veel liefs Mariska en de rest
  2. Edith:
    3 maart 2014
    Goed om even bij te tanken......enne...dat wordt.straks dan overal stamppot eten...Hahaha....en heleboel lipjes thee.drinken samen....dat duurt.nog even, maar tot die tijd heb je nog heel veel leuke, mooie dingen te doen in ghana
  3. Edith:
    Liefs van ons drieën!
  4. Ria:
    5 maart 2014
    Hallo Lianne ik kan het me wel voorstellen dat je zin hebt in een heerlijk bord stamppot.
    Maar dat weegt niet op tegen het vele goede dat je daar verricht. In een woord geweldig. Ga zo door.
    Ik lees graag je verhalen en kijk graag de foto's om te zien wat je belevenissen zijn.
    Tot het volgende verhaal zullen we maar zeggen.
    Groeten Ruud en Ria