Wechiau; hippo hide

29 januari 2014 - Tamale, Ghana

Afgelopen weekend heerlijk een lang weekend weg geweest. Dat wil zeggen zaterdag een dag reizen. Zondag een dag in Wechiau bij Wa en maandag een dag terug reizen. Is toch wat anders dan een weekendje weg in NL. Maar ook het reizen hier is een belevenis, Jenneke, ik hoor ook graag jou reisverhalen ;)

Zaterdag ff voor 7 vertrokken vanaf de compound. Mijn broer bracht mij weg achter op de scooter. Daarna in 3 verschillende trotros via Damango, Tuna en Wa naar Wechiau. Er zaten erg slechte stukken weg tussen soort wasbordjes. Dus een lekker trillerig ritje. Het laatste stukje hebben we achterin een motorkingbakje gezeten. We moesten ons goed vast houden, want de bestuurder slingerde om de gaten heen en reed flink door :0. Om 17 uur waren we op de plaats van bestemming. Een heerlijke rustige lodge midden in de middle of nowhere. De boodschappen hadden we al op de markt gehaald, omdat er in de weide omgeving niks te krijgen was. De gids was ook onze kok en heeft heerlijk pittig voor ons gekookt. 's Avonds hebben we op het dak van de lodge onder de sterrenhemel geslapen. Wel n beetje koud en ik ben dan ook halverwege de nacht naar binnen gegaan :)

De volgende dag hebben we en kanotocht gemaakt over de Black Voltariver en hippo's gespot. Helaas bleven ze de meeste tijd onderwater en heb k alleen de ogen, oren en neus gezien. Dat was al heel bijzonder. Verder was de natuur echt super mooi. (foto's volgen nog).

's Middags zijn we naar onze boom met platform gegaan, waar we ook de nacht door zouden brengen. Dit was echt midden in de bush en vlakbij de rivier. Het was weer lekker warm, dus hebben we een verfrissende duik gemaakt in de Black Volta. De nijlpaarden zwommen ergens anders in de rivier gelukkig :). Aan de overkant was Burkina Faso, dus daar zijn we ook nog even geweest. Kan ook weer van mijn lijstje ;). De rest van de middag wat gerelaxed bij de rivier. Ondertussen zorgde onze gids voor het eten bij de lodge en kwam hij dit later brengen. Rond half 7 was het donker en zijn we onze boom ingeklommen. Er miste wat treden van de trap, dus het was ff goed opletten. Om 8 uur zijn we gaan slapen. Erg bijzonder om alle oerwoudgeluiden te horen. Ook 's nachts gingen die gezellig door.

De volgende dag zijn we terug gereisd. Helaas zat alles nu wat meer tegen en waren we pas om half 11 terug in Tamale. En dat is hier echt heel laat. Mijn moeder had nog wat eten bewaard, dys er moest nog gegeten worden en gebadderd. Daarna kon ik lekker mijn bedje in :)

Al met al een bijzondere en mooie ervaring :)

Nu weer aan het werk! Ik heb wat nieuwe foto's geplaatst!!

Liefs uit Kanvilli

1. Liesbeth:
    29 januari 2014
    Gaaf Lianne! Veel plezier weer!

Groetjes
  2. Jenneke:
    30 januari 2014
    Nou, een kippenboerderij kan hier niet aan tippen hoor! Was trouwens ook echt leuk maar toch...
    Spannende dingen! En mij iets te primitief :-) Maar vind het super om te lezen en de foto's te zien!!!
  3. Hennie:
    31 januari 2014
    Gisteren nog voor je gelobbyd, met Mark en Egbert gesproken, ik hoop dat de verdubbeling nu gaat lukken, belooft is belooft!!
    ene...hoe ging het in de Ghanese kano, lukte het om recht te blijven varen ;-)
    Ik geniet van je verhalen, Hennie XXX
  4. Edith:
    2 februari 2014
    hey Lianne

Het blijft erg leuk om je verhalen te lezen....wat een mooie ervaring is het toch! hoop je gauw een keer te treffen via facebook ofzo!
    xx edith