Weekend weg met Zuleha!

16 juni 2014 - Tamale, Ghana

Afgelopen weekend ben ik met Zuleha, mijn Ghanese zusje van 10, en een andere vrijwilligster en haar zusje een weekend naar Nkoranza geweest. Voor Zuleha was het echt een belevenis. Ze was nog nooit zo ver van huis geweest (ongeveer 5 uur reizen).

Vrijdag waren we rond 2 uur in Hand in Hand. Ze vond het duidelijk een beetje spannend en indrukwekkend dat er zo veel gehandicapte kinderen waren. Tijdens de zwemtijd van Hand in Hand, heeft ze de kinderen allemaal goed bekeken. Toen ik na een minuut of 10 voorstelde om naar de speeltuin te gaan, wilde ze dit absoluut niet. Ze vond het wel interessant en was echt onder de indruk van alle kinderen. Nadat ze alles goed bekeken had, durfde ze zich vrijer over het terrein te bewegen en heeft ze veel met Hanna (het andere meisje) in de speeltuin gespeeld. Zaterdag vertelde ze dat de speeltuin toch wel het leukste was :D.

Zaterdag zijn we eerst naar Boabeng Fiema geweest, waar de apen naast de mensen leven. We hebben de apen bananen gegeven. Dat was toch wel een beetje spannend, omdat ze nu wel erg dichtbij kwamen. Vervolgens gingen we door naar Kintampo om daar de watervallen te bezoeken en in de watervallen te zwemmen. Ook dit vond Zuleha in het begin wel spannend en koud (Ghanezen beginnen binnen 2 minuten al te klappertanden). Na een tijdje vond ze het echt heel erg leuk!! Dus hebben we heerlijk genoten van het koude water!!

Zondag zijn we na het ontbijt weer terug gereisd naar Tamale. Ik had Zuleha 10 Cedi zakgeld gekregen om een soeveniertje ofzo te kopen. Zaterdag vertelde Zuleha mij dat ze haar geld ging gebruiken om nieuwe schoolschoenen te kopen. Degene die ze nu heeft zijn te klein, waardoor ze echt zere tenen heeft. Ik werd weer even bepaald bij het leven hier. Zondag zijn we dus in Tamale op zoek gegaan naar schoolschoenen. Ze zocht stevige schoenen uit, die iets duurder waren. Maar dat vond ik geen probleem. In de taxi van town naar huis vertelde Zuleha dat ze de nieuwe schoenen het leukst vond van het weekend :S. Gelukkig weet ik zeker dat ze echt genoten heeft van het weekend!! Morgen zal ik de foto's plaatsen, zodat jullie het zelf ook kunnen zien. :D

Groetjes