!nclusion; lokaal geregeld.

9 september 2023 - Tamale, Ghana

De voortgang van het project lijkt nu in een stroomversnelling te komen. Alles waar ik de afgelopen weken mee bezig ben geweest, begint op zijn plek te vallen. Dat is fijn!

Afgelopen week is duidelijk geworden dat er een lokaal beschikbaar gemaakt gaat worden bij ZamZammiya. Het kostte wat moeite en tijd om dat via de juiste weg te regelen, zodat mensen zich niet gepasseerd voelen. Dat laatste ligt hier erg gevoelig. Het is nu nog wachten welk lokaal er beschikbaar komt. Dit gaat de headmaster met de leraren bespreken. Daarna neemt hij contact op met de arabic man, die vervolgens op zijn beurt contact opneemt met Mohammed. Via Mohammed hoor ik dan wanneer we nog een keer met z’n 3-en naar de school gaan om het lokaal te zien. Daarna is dan als het goed is alles via de juiste weg geregeld en ben ik vrij om zelf naar de school te gaan.

26 september begint hier het nieuwe schooljaar. Het streven is om dan te beginnen met een kleine groep kinderen. Op dit moment heb ik 5 kinderen in beeld. Allemaal kinderen die niet kunnen praten en wel kunnen horen.
Voordat er gestart kan worden moet er nog veel geregeld worden. Het belangrijkste is om goede mensen te vinden voor in de klas. Hopelijk lukt dat. Het liefst iets eerder dan een dag van tevoren, zoals dat hier vaak gaat.

Daarnaast moeten de nodige materialen aangeschaft worden en moet er nog een was- en plas plaats gemaakt worden. Dit is er nu niet op de school. Net zoals er geen toilet en water is. De laatste twee dingen kunnen later geregeld worden.
Op de website van !nclusion heb ik meer geschreven over het project.

De komende weken ga ik hard aan de slag om te proberen alles te regelen, zodat we 26 september, tegelijk met de rest van de basisscholen hier, kunnen beginnen. Ik hoop dat dat gaat lukken…

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingrid:
    9 september 2023
    Klinkt allemaal goed hoor. Hoe gaat de communicatie dan, via soort whitebords?
  2. Diny:
    9 september 2023
    Mooi te lezen dat er schot in de zaak komt! Succes om voor de 26e alles rond te krijgen en dan te kunnen starten!
  3. Ineke kalkman:
    10 september 2023
    Wat mooi dat je een kleine start kan gaan maken. Veel succes met de voorbereidingen verder!
  4. Kees:
    10 september 2023
    Mooi dat er schot in zit.
    Best een uitdaging om met een Nederlandse mentaliteit daar wat voor elkaar te krijgen. Maar jij hebt het aardig onder de knie, lijkt het. Top!
  5. Jacobien:
    11 september 2023
    Super mooi om te lezen dat het je ws gaat lukken om op zo'n korte termijn te kunnen beginnen! Petje af.
  6. Conny van der Schouw:
    13 september 2023
    Het is je toch gelukt, je had anders verwacht, maar dit is zeker alvast een hele goede start! Volhouden! Goed bezig!
  7. Corinne:
    15 september 2023
    Wat een mooie ontwikkelingen!
    Knap dat je zo geduldig kan zijn💪🏼
    En hopelijk valt straks alles op z’n plek.
    Leuk om de foto’s en filmpjes te kijken.